אייל ארד: "האינטרנט מאיים על הפוליטיקה המסורתית"

"העתיד הוא הוויקי. תופעת הוויקי יכולה ליצור מוסדות משלימים או חלופיים לאלו של המדינה, כגון בנקים, בתי ספר ואף משטרה", אמר ארד בפאנל שעסק בהשפעת האינטרנט על ממשל ופוליטיקה בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי ● השר מיכאל איתן: "הממשלה תמשיך להיות אחראית, רק שהיא תנהל את העניינים תוך דיאלוג עם האזרח"

המהפכה במצרים, שהתרחשה גם בזכות הטוויטר (Twitter) והפייסבוק (Facebook), ממחישה את האיום שהאינטרנט מהווה למדינה הריבונית – כך אמר היום (ב') איש יחסי הציבור אייל ארד בפאנל שעסק בהשפעת האינטרנט על ממשל ופוליטיקה בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי.

בדומה למדינות שלא מצליחות עוד לחסום את הביקורת על השלטון, הסביר ארד כי גם חברות מסחריות כבר לא יכולות לגרום עוול לצרכן בלי שהדבר ייתקל בביקורת באינטרנט. לדברי ארד, גם פרשת גלנט מוכיחה שאנשי ציבור לא יכולים עוד להסתיר דברים מפני הציבור בעידן האינטרנט, כאשר הביקורת עליו החלה באינטרנט ורק אחר כך עברה לעיתונות הממוסדת.

ארד הוסיף כי "האינטרנט מאיים על הפוליטיקה המסורתית". לדבריו, "העתיד הוא הוויקי. תופעת הוויקי יכולה ליצור מוסדות משלימים או חלופיים לאלו של המדינה, כגון בנקים, בתי ספר ואף משטרה. היום במדינת ישראל אין משטרה ברחובות, לכל אחד מאיתנו יש מצלמה בכיס, אפשר להשתמש בה ולהעלות לאינטרנט תמונות של מעשי פשע". ארד גם קרא להקים בית ספר וירטואלי בו יהיו כל השיעורים לכל הכיתות, אך לא באמצעות משרד החינוך אלא בשיטת הוויקי.

"השאלה היא האם לאינטרנט יש רק כוח הרס או גם כוח בניה", סיכם ארד.

השר מיכאל איתן, שהגיב לדבריו של ארד, איננו סבור שהגיע סופה של המדינה אך היא בוודאי תצטרך להתאים את עצמה למצב החדש: "המדינה תצטרך להתייחס לאזרח. הפקידים מפחדים שהציבור יידע, כי אז יוגשו בג"צים, ולכן הם מסתירים מידע על פרויקטים גדולים. שאלתי אותם מתי עדיף שיוגשו בג"צים – לפני שמוציאים כסף או אחרי שהפרויקט באוויר? הממשלה תמשיך להיות אחראית, רק שהיא תנהל את העניינים תוך דיאלוג עם האזרח".

על כך השיב ארד, כי "למיקי קשה להיפרד מהמדינה, הוא רק רוצה שהיא תהיה יותר שיתופית. האינטרנט מאפשר לנו לראשונה שיתופיות בלי מוקד כוח מרכזי כמו המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים