גרטנר: שוק ה-BI יצמח השנה ב-10% ויעמוד על 11 מיליארד דולרים

שוק תוכנות ה-BI ימשיך לצמוח עד 2014 ולהיות אחד משוקי התוכנות הארגוניות בעל שיעור הצמיחה המהיר ביותר, למרות צמיחה כלכלית איטית במרבית האזורים - חוזה חברת המחקר ● על פי גרטנר המזרח התיכון, ישראל נמצאת בין המדינות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר של שוק ה-BI, והיא מהמובילות מבחינת פעילות פיתוח ומימוש טכנולוגיות בתחום

שוק הבינה העסקית העולמי צפוי להציג השנה צמיחה של 9.7% ולהסתכם ב-10.8 מיליארד דולרים – כך עולה מדו"ח חדש שהוציאה חברת המחקר גרטנר (Gartner).

החברה חוזה, כי שוק התוכנות הארגוניות העולמי ימשיך לצמוח, אם כי באיטיות הדרגתית, עד 2014. עם זאת, הצמיחה תיוותר בשיעור חד ספרתי גבוה. שוק תוכנות ה-BI ימשיך להיות אחד משוקי התוכנות הארגוניות בעל שיעור הצמיחה המהיר ביותר, וזאת למרות צמיחה כלכלית איטית במרבית האזורים. מגמה זו, מסבירים בגרטנר, קשורה לעובדה כי ארגונים ממשיכים לפנות ל-BI ככלי חיוני ליצירת פעילות עסקית חכמה, ערנית ויעילה.

על פי גרטנר המזרח התיכון, ישראל נמצאת בין המדינות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר של שוק ה-BI, והיא מהמובילות מבחינת פעילות פיתוח ומימוש טכנולוגיות בתחום.

החברה מצביעה על שלושה גורמי ביקוש שימשיכו להגדיל את השימוש ואת הכנסות מערכות ה-BI: "הצטרכנות" (קומודיטיזציה) של טכנולוגיית הבינה העסקית, כך שרבים משתמשים בה, היא מהנה ועובדת גם בעולם הנייד; תמיכה במידע רחב היקף כולל וחיצוני, לרבות מידע המצוי ברשתות חברתיות, ושימוש בכלי הבינה העסקית במגוון רחב של יישומים; ובינה עסקית כתומכת בהחלטות עסקיות. יצוין, כי על פי מחקר IT Executives Program של גרטנר, שפורסם בינואר השנה, טכנולוגיית הבינה העסקית מדורגת במקום החמישי ברשימת עשר הטכנולוגיות הראשונות בסדרי העדיפויות של המנמ"רים ב-2011.

האנליסטים של גרטנר ציינו, כי 2010 הוסיפה להיות מתסכלת עבור ארגונים שנכנסו ל-"טירוף הקונסולידציה" של 2007 ו-2008, וזאת לעומת הגדלת רכישות הבינה העסקית בהתאם למצבורי היישומים והמידע הארגוניים שלהם.

"העובדה שארגונים ממשיכים להשקיע בבינה עסקית מהווה הוכחה לחשיבות האסטרטגית שלו עבורם", אמר איאן ברטרם, אנליסט בגרטנר. "תחום ה-BI המשיך לגדול, כיוון שספקיות ה-IT התמקדו בלהציע ללקוחות הארגוניים כלי ניתוח מבוססי בינה עסקית וכלים לניהול ביצועים. במקביל, ארגונים המשיכו בביצוע פרויקטי BI לטובת יותר שקיפות בתהליכים הארגוניים ולקבלת יותר תובנות עבור מקבלי ההחלטות, שיביאו להפחתת ההוצאות ולשיפור היעילות התפעולית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים