אבי שרון, משרד הרווחה: "מערכת שח"ר – הסנונית הראשונה לשיתוף פעולה בין הממשלה והרשויות המקומיות"

"פרויקט שח"ר הוא מיזם שנועד ליצור קשר ממוחשב בין משרד הרווחה לבין העולם המקיף אותו – ובעיקר רשויות מקומיות, משרדי ממשלה אחרים, מסגרות רווחה פרטיות וציבוריות, וגם אזרחים הזקוקים לסיוע" –  כך מתאר אבי שרון, מנהל פרויקט שח"ר במשרד הרווחה, את המיזם המאפשר קישור ישיר בין מערכות המיחשוב הממשלתיות לבין המערכות המקומיות, בשני הכיוונים.

לדברי שרון, "מערכת שח"ר היא הסנונית הראשונה לשיתוף פעולה בין הממשלה והרשויות המקומיות".

המערכת, המבוססת על תשתית ממשל זמין, מאפשרת לכל מחלקת רווחה להזין פרטים של אזרחים המקבלים מהם שירות. פעולה זו החליפה תהליך ידני שארך חודשים אחדים. בשלב השני של הפרויקט פותחה מערכת שאילתות, ולאחר ששתי המערכות הללו הוכיחו את עצמן, השלב הבא הוא יישום המערכת בוועדות ההחלטה הקובעות את עתידו של המטופל.

במהלך הפרויקט הוקמו ועדות תיאום למיחשוב שכללו אנשי מחשבים, עובדים סוציאליים, מומחי כלכלה, ונציגים מכל סוגי הרשויות. כן הוקמו ועדות ייעודיות לקראת הטמעת טכנולוגיות חדשות נוספות.

אהובה קרקובר, האחראית במשרד הרווחה על הקשר עם הרשויות המקומיות, אמרה כי המערכת פועלת כיום ב-204 רשויות מקומיות. לדבריה, אחד האתגרים הגדולים ביותר בפיתוח הממשק היה העובדה שמערכות מיחשוב של מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות הן מגוונות ובדרך כלל פותחו על ידי חברות צד שלישי כגון החברה לאוטומציה, ובמספר ערים המערכות פותחו על ידי מחלקות ה-IT הפנימיות שלהן. לכן חשוב היה לשתף את כל הגורמים הללו ולפתח תקן אחיד למערכת.

לדברי שרון, מכיוון שמדובר במערכת ראשונה ומוצלחת כדאי מאוד להפיק ממנה לקחים לקראת המערכות הבאות.

יו"ר פורום מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות, ד"ר עדי קפליוק, אמר, כי "הצלחנו לבנות ממשק מוצלח עם משרד הרווחה. אני מקווה ששיתוף הפעולה הזה יילמד וניתן יהיה ליישמו בעוד משרדי ממשלה, כמודל לשיתוף פעולה בין שלטון מרכזי לשלטון מקומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים