נדחתה הצעה לאפשר לארה"ב להטיל וטו על סיומות של שמות מתחם

על פי ההצעה שהתקבלה, יוכלו ממשלות של מדינות שונות להביע את דעתן על סיומות שנויות במחלוקת, דוגמת .gay, אך לא להטיל וטו ● הצעות אחרות שהגיש הממשל האמריקני התקבלו, ובהן הצעה שתאפשר לממשלות מסוימות להביע התנגדות לסיומות של שמות מתחם מבלי לשלם לארגון, והצעה שתקל על בעלים של סימנים מסחריים להגיש התנגדויות משלהם

הצעה של ממשל אובמה, לאפשר לארצות הברית ולמדינות נוספות להטיל וטו על סיומות מסוימות של שמות מתחם, נדחתה בשבוע שעבר, בדמסגרת הדיונים שמתקיימים בארגון ICANN על סיומות חדשות שיתווספו לסיומות הקיימות. על פי ההצעה שהתקבלה, יוכלו ממשלות של מדינות שונות להביע את דעתן על סיומות שנויות במחלוקת, דוגמת gay., אך לא להטיל וטו.

הצעות אחרות שהגיש הממשל האמריקני התקבלו, ובהן הצעה שתאפשר לממשלות מסוימות להביע התנגדות לסיומות של שמות מתחם מבלי לשלם לארגון, והצעה שתקל על בעלים של סימנים מסחריים להגיש התנגדויות משלהם. טיוטת המסמך שגובש תידון בוועידה בת יומיים שנפתחה אתמול (ב') בבריסל.

מאות הצעות לסיומות חדשות של שמות מתחם אמורות להתקבל השנה, ולהשלים את הסיומות הוותיקות והמוכרות דוגמת .com, .net או .org. בין הסיומות החדשות שהוצעו – .health, .car, .love, .movie. ו-web. הבקשות יידונו בוועידה של ארגון ICANN שאמורה להיערך בהמשך החודש בסן פרנסיסקו.

מדינות שמרניות עלולות להתנגד לסיומות שנויות במחלוקת דוגמת gay.. התנגדות צפויה גם לאפשרות שחברות מסחריות זרות יקבלו זכויות להפעלה של סיומות גיאוגרפיות מבוקשות דוגמת .nyc, .paris או .london. עדיין לא נשכחה המבוכה לאחר שהסיומת xxx. נדחתה על ידי ממשל בוש ומעמדה מוקפא מזה שבע שנים.

"אנו שמחים שהצלחנו להשיג קונצנזוס ולקדם את הסיומות החדשות", מסר דובר משרד המסחר של ארצות הברית. "הממשל האמריקני וממשלות של מדינות נוספות הגישו את המלצותיהם והמלצות אלה סייעו לגבש את המדיניות שבאה לידי ביטוי במסמך החדש".

לא ניתן היה לקבל תגובה רשמית מארגון ICANN.

מילטון מילר, פרופסור למדעי המידע באוניברסיטת סירקוז ומחבר ספר על ממשל באינטרנט, התנגד להצעה לאפשר לממשלות של מדינות להטיל וטו על סיומות של שמות מתחם, ואף נמנה על התומכים בעצומה שפורסמה בנושא באינטרנט. לדבריו, "ידעתי מראש שמשרד המסחר לא יוכל להתמיד בעמדתו נוכח הביקורת הציבורית". זאת גם נוכח התמיכה המודגשת של ממשל אובמה בחופש הדיבור ובחופש באינטרנט, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בנאום שנשאה החודש בוושינגטון הבירה מזכירת המדינה קלינטון על ה-"חופש ליצור קשרים".

אחד הטיעונים שמשמיעים תומכי הווטו הוא שריבוי סיומות עלול ליצור חלוקה של רשת האינטרנט למקטעים רבים ונפרדים, נוכח הנטייה של מדינות שמרניות לחסום את הגישה של אזרחיהן לאתרי אינטרנט לפי סיומות של שמות מתחם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים