פייסבוק רכשה את מפתחת שירות ההודעות הסלולריות בלוגה

הרכישה נועדה להעמיק את אחיזתה של פייסבוק בעולם הטלפונים החכמים ● שלושת מייסדי בלוגה היו בעברם בכירים בגוגל ● לא נמסרו תנאיה הכספיים של העסקה

פייסבוק (Facebook) רכשה את חברת ההודעות הסלולריות בלוגה (Beluga), כך הודיעה היום (ה') הנרכשת. פרטיה הפיננסיים של הרכישה לא נמסרו.

בלוגה פתחה יישום המאפשר ליצור, לדבריה, תאים חברתיים בקלות ולהמשיך להיות עימם בקשר גם כאשר חבריה נמצאים בתנועה. קבוצת חברים שכזו, שלחבריה יש טלפונים חכמים, יכולה לשתף מידע טקסטואלי וחזותי, כמו גם לשתף נתוני מידע גיאוגרפי.

היישום החינמי של בלוגה עובד על גבי מערכת ההפעלה של ה-iPhone ובטלפונים חכמים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). בלוגה מסרה, כי בשלב ראשוני, היישום שלה ימשיך לעבוד כרגיל ושנתונים שהוזנו בקרב החברים המשתמשים ביישום לא ייעלמו או יאבדו. עוד נמסר, כי בשבועות הקרובים היא תמסור פרטים נוספים על הצפוי לה.

על פי הודעת החברה, "פייסבוק ובלוגה יעבדו יחדיו בדרכים חדשות וטובות יותר לשיפור החווייה של תקשורת ושיתוף מידע בקבוצות. אנו נרגשים להמשיך ולבנות את החזון שלנו לעולם ההודעות הסלולריות, כחלק מפייסבוק".

בלוגה נוסדה על ידי כמה מבכירי גוגל (Google) לשעבר. בן דאבנפורט, מנכ"ל בלוגה, עזר לבנות את Google AdSense; לוסי זאנג, נשיאת בלוגה, עבדה בפיתוח Google AdWords, שירות החדשות Google News ו-Google Docs. ה-CTO של הנרכשת, ג'ונתן פרלואו, היה ראש צוות הנדסי בכיר בגוגל, שם עבד על פיתוח ג'י-מייל (Gmail) ושירות המסרים המיידיים Gmail Chat, כמו גם על Mail Goggles. פרלואו היה גם בעברו ראש צוות פיתוח במיקרוסופט (Microsoft), בזמן שדאבנפורט פיתח את MSN Explorer.

ליישום של בלוגה יש פונקציונליות של מיקום ואיכון, שמתאימה לתכניות העתידיות של פייסבוק לתחום. הרכישה הנוכחית, העריכו אנליסטים, נועדה להעמיק את אחיזתה בשוק הטלפונים החכמים. כבר כיום יש יותר מ-200 מיליון בעלי חשבונות בפייסבוק, הפועלים ברשת החברתית באמצעות הטלפונים החכמים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים