פורצ'ן קבע: אפל היא – שוב – החברה המוערכת ביותר בעולם

אפל זכתה בתואר זו השנה הרביעית ברציפות ● עורכי המגזין כתבו, כי החברה מתהדרת בשחרור קווי מוצרים חדשים באופן עקבי וקובעת רף חדש לשאר חברות ההיי-טק ● הם ציינו, כי למרות חופשת המחלה של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, הוא הביא לכך שהחברה "תירה ויורה לכל הכיוונים", והיא הכפילה את רווחיה בשנה החולפת לעומת 2009

למרות מחלתו, סטיב ג'ובס שוב עשה זאת: אפל (Apple) היא החברה המוערכת ביותר בעולם – כך על פי דירוג שפרסם המגזין הכלכלי פורצ'ן (Fortune). זו השנה הרביעית ברציפות שאפל זוכה בתואר.

בנימוקים לבחירה, כתבו עורכי המגזין, כי החברה מתהדרת בשחרור קווי מוצרים חדשים באופן עקבי וקובעת רף חדש לשאר חברות ההיי-טק. למרות חופשת המחלה של מנכ"ל החברה, ג'ובס, ציינו העורכים, הוא הבטיח והביא לכך שאפל "תירה ויורה לכל הכיוונים", והיא הכפילה את רווחיה בשנה החולפת לעומת 2009.

כמו כן, על פי העורכים, iPad2, שהושק לפני ימים אחדים, מציין דור חדש באבני הדרך להצלחה של החברה. הם ציינו בנוסף את ההודעה של אפל שלפיה i Phoneדור 4 יעבוד גם על תשתית וריזון (Verizon), ולא רק על זו של AT&T, שגורמת לתסכול של הצרכנים.

על פי הדירוג, המתפרסם בגיליון מרץ של המגזין, במקום השני מבין החברות המוערכות ביותר נמצאת גוגל (Google). ענקית החיפוש, כתבו העורכים, ממשיכה לשלוט בשוק זה, אולם פונה גם לכיוונים אחרים עם מוצרים חדשים, מבוססי מערכות הפעלה פתוחות. המגזין ציין, כי לצד הגידול בשימוש באנדרואיד (Android), החברה הפגינה צמיחה ביו-טיוב (YouTube) ובשוק הפרסום.

שלישי מדורג תאגיד ברקשייר האת'וואי (Berkshire Hathaway) של המולטי מיליארדר וורן באפט. רביעית נמצאת חברת התעופה סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines) ואחריה נמצאות פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble) וקוקה קולה (Coca Cola).

במקום השביעי מדורגת אמזון (Amazon), שקורא הספרים האלקטרוני שלה, קינדל (Kindle), רשם ב-2010 את המכירות הטובות ביותר אי פעם. שמינית בדירוג נמצאת ענקית השילוח הבינלאומית פדקס (FedEx). מיקרוסופט (Microsoft) מדורגת תשיעית. על הענקית מרדמונד נכתב, כי היא שחררה בשנתיים האחרונות שורת מוצרים חדשים, ביניהם מנוע החיפוש בינג (Bing), ההולך ותופס תאוצה ומהווה חלופה לגוגל. היא מהווה שחקן משמעותי גם בעולם המשחקים, וחלונות פון 7 ( Windows Phone 7) צפויה לתת מאבק לאנדרואיד, iPhone ובלקברי (Blackberry) – כך על פי העורכים. חותמת את העשירייה הראשונה ענקית המזון המהיר מקדונלדס (McDonald's).

בין חברות ההיי-טק שנמצאות בהמשך הרשימה: יבמ (IBM) מדורגת במקום ה-12; סיסקו (Cisco) מדורגת במקום ה-28; אינטל (Intel) – במקום ה-32; סמסונג (Samsung) – במקום ה-38; נטפליקס (Netflix) – במקום ה-40; אי-ביי (eBay) נמצאת במקום ה-45; סוני (Sony) מיד אחריה, במקום ה-46; אורקל (Oracle) – במקום ה-48; ואקסנצ'ר (Accenture) מדורגת במקום ה-49.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים