עדן בר-טל, משרד התקשורת: "חדירת הסיב האופטי לבתים תעורר מהפכה טכנולוגית וחברתית"

"אנחנו עושים ימים כלילות על מנת שבקרוב ייצא מכרז לשותף הפרטי למיזם סיב אופטי לכל בית", אמר עדן בר-טל, מנכ"ל המשרד, בטקס שבו קיבל עבור תעודת הוקרה מקהילת מפתחי הקוד הפתוח בתחום התקשורת אסטריסק ● לדבריו, "אין פעולה בודדת של ממשלה במדינות המפותחות בעולם שיכולה להיות לה משמעות יותר גדולה - גם לכלכלה וגם לסגירת פערים חברתיים - מאשר הצעד של סיב אופטי בכל בית"

"גולת הכותרת של פעילות משרד התקשורת בימים אלה היא השלמת פרויקט ה-FTTH – הנחת סיבים אופטיים עד לבתים על תשתית רשת החשמל, בשיתוף פעולה בין חברת החשמל ליזם פרטי" – כך אמר היום מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, בטקס שבו קיבל עבור משרד התקשורת תעודת הוקרה מקהילת מפתחי הקוד הפתוח בתחום התקשורת אסטריסק. הטקס התקיים בסיומו של הכנס הראשון של טכנולוגיית אסטריסק בישראל, שערכה חברת גטר-טק בהפקת אנשים ומחשבים.

בר-טל אמר בכנס, כי "אנחנו עושים ימים כלילות על מנת שבקרוב ייצא מכרז לשותף הפרטי למיזם סיב אופטי לכל בית". לדבריו, "אין פעולה בודדת של ממשלה במדינות המפותחות בעולם שיכולה להיות לה משמעות יותר גדולה – גם לכלכלה וגם לסגירת פערים חברתיים – מאשר הצעד של סיב אופטי בכל בית. כשתהיה תשתית תקשורת נייחת שלישית במהירות התחלתית של מאה מגה סימטרי, ושתוכל להגיע כמו ביפן ובדרום קוריאה, לג'יגה ויותר, תיווצר מערכת אקולוגית שלמה סביב התשתית הזו – גם של מפתחים וגם של ספקים".

עוד אמר בר-טל, כי "אנחנו במשרד ואתם בקהילת הקוד הפתוח מתחברים בנקודה האידיאולוגית הבסיסית ביותר – להגביר את התחרות ולהוזיל את המחיר לצרכן הסופי. פתיחות ותחרות הינם כלי עבודה מרכזיים שלנו כרגולטור. חתירה ליתר פתיחות מאפשרת כניסה של מתחרים חדשים המבטיחים אי קיפאון בשני היבטים – טכנולוגי ועסקי".

לדבריו, "בשנה שעברה פעל משרד התקשורת לשינוי מבני של שוק התקשורת. לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, אלא בשינוי מבני עמוק בשווקי התקשורת השונים – הסלולרי, הנייח והאינטרנט, מתוך הבנה שרק שינוי שכזה יביא לפתרון הבעיות הקשות שאנחנו חווים כצרכנים. פעלנו להסיר את חסמי המעבר ובה בעת – להכניס מתחרים חדשים".

"עכשיו אתם מתחילים לראות לנגד עיניכם את תוצאות השינויים", אמר בר-טל, "המתחרים החדשים נכנסים לשוק ובהם המפעילים הווירטואליים, שכבר קיבלו רישיונות ושניים מהם חתמו על הסכם עם חברת פלאפון. לאחר קיצור תקופת ההתקשרות עם החברות הסלולריות, ביטול דמי המעבר וחיוב אותן החברות לתת שירות זהה לכולם, לא משנה היכן קנו את המכשיר, נקטנו השבוע גם בצעד של חיוב החברות בהוצאת דף עיקרי תוכנית, שבו מפורט ללקוח על מה הוא משלם וכמה. נשמע פשוט, אך זה דרש תהליך של חודשים ארוכים".

שלומי גוטמן, ה-CTO של חברת שטרודל וחבר בקהילת אסטריסק שהעניק לבר-טל את תעודת ההוקרה, אמר כי "במפגש של הנהגת קהילת הקוד הפתוח הוחלט פה אחד להעניק את הפרס למשרד התקשורת ולשר שעומד בראשו. יש לנו אחריות בתור קהילה. אנו רוצים לבוא ולקחת חלק באותם תהליכים שקורים בארץ ואנו מאוד לא מרוצים כשאנחנו עדים לארגונים עם אינטרסים שמשתמשים בתירוצים של טכנולוגיה כדי לתמחר ביוקר את השירותים, טוב שיש משרד שיודע לעשות את ההפרדה ולסייע לנו, האזרחים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מור סגמון

    ברכה גדולה!! לא רק ההשלכות החברתיות מונחות כאן על הכף אלא אלטרנטיבה מתקדמת לתקשורת האלחוטית המסוכנת בשל הקרינה הא"מ האופפת אותנו מכל עבר.

אירועים קרובים