קירסטן וולברג, Salesforce.com: "גם אני לקוחה של החברה בענן, ובעצם אין לי תשתיות IT"

"אין לנו תשתיות IT, כגון: מערכות איחסון, מרכז מיחשוב ומערכות גיבוי; המשמעות היא שאין צורך לשלם לעובדים, להחזיק מקום פיזי לשרתים ולשלם על עלויות האנרגיה כדי לספק יישומים לעובדים", אמרה וולברג, מנמ"רית החברה, בראיון לאנשים ומחשבים במהלך ביקור שלה בארץ ● לדבריה, המנמ"רים הישראליים "מאוד פתוחים לשיתוף באתגרים ובבעיות בפניהם הם ניצבים"

"כמנמ"רית, אני מובילה את גוף ה-IT של Salesforce.com, את בניית ותחזוקת תשתית הטכנולוגיה הגלובלית שלה ואת היישומים המשרתים את היחידות העסקיות שלה. אינני אחראית על מערך ה-IT המשרת את לקוחות החברה שצורכים שירותים בענן. לכן, למעשה, אני מהווה לקוח לכל דבר לשירותי הענן של החברה. בפועל, אין לי תשתיות IT", כך אמרה קירסטן וולברג, מנמ"רית Salesforce.com, בראיון לאנשים ומחשבים.

וולברג הגיעה לישראל לביקור בן כמה ימים, במהלכו נועדה עם מנמ"רים מהשוק המקומי במסגרת מפגש שאורגן על ידי בלאט לפידות יישומים ארגוניים, המייצגת בארץ את Salesforce.com.

מה ההבדל בין ארגון מבוסס מיחשוב ענן לכזה הצורך תוכנה באופן מסורתי ברישוי?

"כמנמ"רית המנהלת גוף IT השם דגש על מיחשוב ענן, ההבדלים בין ארגון כמונו לארגון המשתמש ביישומים שלו באופן הרגיל הם עצומים. אחד ההבדלים המרכזיים הוא שאין לנו למעשה תשתיות IT, כגון: מערכות איחסון, מרכז מיחשוב ומערכות גיבוי. המשמעות היא שאין צורך לשלם לעובדים, להחזיק מקום פיזי לשרתים ולשלם על עלויות האנרגיה כדי לספק יישומים לעובדים. בנוסף, אין לי הפתעות בתקציב וקפיצות בהוצאות ה-IT. כשעובדים עם יישומים ותשתיות שבארגון, יש תקופות שההוצאות קופצות בעת שדרוגים של מערכות חומרה או תוכנה. במיחשוב ענן אין מצב שכזה. התמחור קבוע לפי מספר המשתמשים. קל לי לעמוד בתקציב שהוגדר מראש.

השימוש ביישומים, המסופק במודל Multi Tenancy (שבו משאב מיחשוב אחד משרת בו זמנית לקוחות רבים, תוך חציצה – י.ה.), מאפשר לנו להוזיל עלויות, בגלל שימוש משותף בתשתיות המיחשוב ומרכזי המיחשוב – מיזוג אוויר, צנרת ועוד – לארגונים שונים.

מחקר שהזמנו מ-Nucleus Research העלה, כי הפתרונות שלנו חוסכים לארגונים 90% מהוצאות החשמל והאנרגיה בהשוואה ליישום פתרונות מסורתיים – מה שמפחית את רמת זיהום האוויר. במחקר נבדקה צריכת האנרגיה לכל תעבורת מיחשוב ונמצא שפליטת פחמן דו חמצני עם Salesforce.com מגיעה ל-0.03 גרם בלבד לכל תעבורה, בהשוואה ליישומי גוגל (Google), שמגיעים ל- 0.2 גרם, וליישומי תוכנה רגילים, הפולטים 1.35 גרם לכל תעבורה".

מה לגבי עדכוני גרסאות תוכנה?

"Salesforce.com מוציאה עדכוני גרסה ל-CRM שלה שלוש פעמים בשנה. כמאמצת מוקדמת וחובבת חידושים פונקציונליים, אני יכולה לשדרג את מערכת ה-CRM שלנו ללא מאמץ, בהתאמה מהירה. זאת, בהשוואה לארגון מסורתי, שכדי לעדכן את היישומים המותקנים אצלו, עליו לבצע עדכון ושדרוג בקרב כל המשתמשים, להחליף תשתיות ולבצע תהליך יישום ארוך".

מה תעני ללקוח החושש להעביר יישומים למיחשוב ענן כשבאותם משאבי מיחשוב משתמש גם המתחרה שלו והוא חושש מזליגה, איבוד מידע או מנפילות?

"יש לנו יותר מ-92 אלף לקוחות – מארגוני ענק בכל המגזרים ועד ארגוני SMB – המקבלים רמת אבטחה מרבית. אנחנו עובדים לפי תקני ISO 9002 ולפי תקני האבטחה ISO 27001 ו-SAS70. יש לנו מנגנוני בקרה חיצוניים ופנימיים, כדי להבטיח שנתוני הלקוחות שלנו לא יזלגו. במקביל, יש לנו כמה מרכזי מיחשוב במקומות שונים בעולם, כך שאם אחד נפגע – הנתונים מגובים באתרים נוספים בעולם. לחברת ענק אמריקנית המספקת שירותים רפואיים היה מרכז מיחשוב בניו-אורלינס, שניזוק מאד בהוריקן 'קתרינה'. הם החליטו להעביר את ה-IT שלהם לענן, כי הבינו שזו השיטה הבטוחה ביותר".

פתרונות חדשים שמושקים על ידי Salesforce.com מגיעים קודם אלייך לבחינה?

"גוף ה-IT שאותו אני מנהלת הוא לקוח לכל דבר של Salesforce.com. אנחנו משתמשים באותם מוצרים בדיוק כמו הלקוחות שלנו. אינני מקבלת מוצרים בשחרור מוקדם. כמאמצת מוקדמת, אני מטמיעה פתרונות חדשים של Salesforce.com, כמו גם של חברות אחרות, בשלבים מוקדמים, אך לא לפני הלקוחות".

כיצד התרשמת מהמנמ"רים הישראליים?

"פגשתי מנהלים רבים מארגונים עסקיים ומגופים ממשלתיים. הם מאוד פתוחים לשיתוף באתגרים ובבעיות בפניהם הם ניצבים. בלאט לפידות הטמיעו מערכות של Salesforce.com למאות ארגונים בישראל. זו הפעם הראשונה שאני ממלאת תפקיד בחברה שבה כ-20% מהזמן שלי מוקדש למפגשים עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, במטרה לייצר רעיונות טובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים