דן שפרונג, הראל: "ארגונים בישראל לא ממצים את מלוא היכולת ממערכות האחסון שלהם"

"יש לבצע מניפולציות סציפיות על המידע ולנהל ולתפעל את המידע המאוחסן בצורה יעילה יותר", קבע שפרונג, ה-CTO של הראל מערכות מידע, בכנס Smart Storage ● יואל בן ארי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגלאסהאוס ישראל, תיאר כיצד ניתן למפות את מערכי האחסון בארגונים על מנת לטייבם ולנצל אותם טוב יותר ● עדי גלוון, מנהל יחידת האחסון ב-יבמ ישראל, תיאר את אסטרטגיית האחסון של הענק הכחול

"מערכי המיחשוב בארגונים בישראל אינם ממצים את כל יכולות האחסון שלהם. ניתן בוודאות לנצל באופן נכון יותר כל טרה-בייט של נפח אחסון", אמר דן שפרונג, ה-CTO של הראל מערכות מידע. שפרונג דיבר הבוקר (ד') בכנס Smart Storage. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, הגיעו מאות מקצועני אחסון ומנהלי תשתיות. את האירוע הנחה פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לדברי שפרונג, "יש לבצע מניפולציות סציפיות על המידע ולנהל ולתפעל את המידע המאוחסן בצורה יעילה יותר". הוא ציין כמה דרכים לעשיית האחסון יעיל יותר, ביניהן: צילום מצב, המעתיק רק מידע שהשתנה; עותק רזה של המידע, השומר שינויים בלבד; מניעת שכפול מידע; RAID חכם, המהווה הגנה נגד נפילת דיסק כפול ללא פגיעה בביצועים; הקצאה רזה המביאה ליצירת שטחי דיסק רזים, הנראים בגודל מלא אך תופסים מעט מקום; וכן שכפול רזה, משמע יצירת עותק גיבוי על ידי שימוש בנפח אחסון מינימלי.

יואל בן ארי, סמנכ"ל פיתוח עסקי, גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל, תיאר כיצד ניתן למפות את מערכי האחסון בארגונים על מנת לטייבם ולנצל אותם טוב יותר. בן ארי תיאר את האתגרים בפניהם ניצבים מנהלי התשתיות: ניצול מיטבי של האחסון; הצורך בצמצום עלויות האנרגיה; רצון ליותר ביצועים עם יכולת גידול; ניהול והגנה על המידע ונגזרותיו, כגון גיבוי; מתן מענה נכון לצרכים העסקיים של הארגון ולצרכי הרגולטור ההולכים וגדלים.

יואל בן ארי, סמנכ"ל פיתוח עסקי, גלאסהאוס ישראל. צילום: קובי קנטורלאחר ניתוח המצב הקיים ומיפויו, אמר בן ארי, בוחנים מהן הדרכים לשיפור המצב הקיים ולאחר מכן בוחנים איך להביא את הארגון ליעד שנקבע. הוא סיכם בציינו, כי "גלאסהאוס ישראל מספקת וסיפקה שירותים בסגנון זה לכמה חברות, שבהם ניתחנו את מערכי המיחשוב לאורך או לרוחב. בכל ארגון, בכל מגזר, יש להשוות את המצב האידיאלי לזה הקיים, לבחון את הפער שביניהם ולקבוע מהו היעד למימוש. הרעיון הוא לתת לארגון יכולת לצמצם עלויות, להפחית סיכונים ולהופכו מוטה ככל האפשר לצרכים העסקיים של הארגון".

עדי גלוון, מנהל יחידת האחסון ב-יבמ (IBM) ישראל, היה סמנכ"ל המכירות של XIV טרם רכישתה על ידי הענק הכחול, ומי שהוביל את הפריצה של XIV בשוק הישראלי, המהווה את אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של יבמ בתחום הדיסקים. הוא תיאר את אסטרטגיית האחסון של יבמ, ופירט טכנולוגיות ופתרונות, בדגש על מימוש מלא של פתרונות וירטואליזציה אמיתיים, לדבריו.

עדי גלוון, מנהל יחידת האחסון, יבמ ישראל. צילום: קובי קנטורשנת 2010, אמר, "המשיכה את מגמת ההתחזקות של החברה בתחום האחסון, עם השקעה מאסיבית במחקר ופיתוח וגידול משמעותי במיוחד במכירות העולמיות של מערכות XIV, דוגמת DS8000 ו-ProtecTIER. כמו כן, המשכנו לחזק את מעמדנו בעולם האחסון עם רכישת חברות נוספות, דוגמת Storwize הישראלית". הוא סיכם בציינו, כי "יש ליבמ כיום סל מוצרים מגוון שאין שני לו בתחום האחסון עם פתרונות מקצה לקצה".

שי גלעזר, CTO בחברת OpenStorage, אמר, כי "במערכות אחסון, אשליית הנפח עדיין שולטת, בוחנים עלויות לפיהם. זאת, בזמן שרכיב הניהול היקר ביותר הוא זמן אדם והרכיב החשוב שיש למדוד אותו הוא I/O". ב-OpenStorage, אמר גלעזר, "החברה נחושה במאמציה לשבור את הקיפאון הטכנולוגי הקיים בתחום האחסון בארץ, בו שולטת הגמוניה מוחלטת של כמה שחקנים גדולים הגובים סכומי עתק על פתרונות מיושנים, מוגבלים, קשיחים ובעלי תוחלת חיים מוגבלת".

שי גלעזר, CTO בחברת OpenStorage. צילום: קובי קנטורהוא הציג חלופה נוספת, לדבריו, "שהיא חדשנית מתקדמת ובעלויות שפויות, מבוססת NEXENTA". הוא סיכם בציינו, כי "הגמישות המוחלטת של החברה, מספקת חיבוריות וממשק לכל סביבה, ויכולת בלתי מוגבלת לגדילה בנפחים וברף הביצועים. זאת, ללא מעמסה כבדה בסעיף העלויות".

יקי כהן, סמנכ"ל טכנולוגיות, אנקור, הציג את תפיסת האחסון של החברה, באמצעות ארבעה סיפורי לקוח אותם הם ביצעו. הפרויקט הראשון, אמר כהן, הוא פרויקט שמירה על המידע לאורך זמן וברמת נגישות גבוהה, פרויקט שנעשה בכלל ביטוח. הדבר נעשה, ציין כהן, באמצעות הטמעת מערכות דטה-דומיין (Data Domain), תוכנת גיבוי של סימנטק (Symantec), שמירת נתונים למשך שבע שנים על פי הרגולציה, וביטול מערך הגיבויים בקלטות.

יקי כהן, סמנכ"ל טכנולוגיות, אנקור. צילום: קובי קנטורבפרויקט שני שהציג כהן, תואר תהליך קונסולידציה של תשתית הגיבוי בפוליקום, פתרון שהיה מבוסס נט-אפ (NetApp). פרויקט שלישי, אמר כהן, היה בעולם המשכיות עסקית בשיכון ובינוי. הפרויקט, הסביר, בוצע תוך רציפות עסקית מלאה ועקביות בשמירה על המידע, לצד יכולת לביצוע בדיקות תקופתיות בלא השבתת הפעילות. פרויקט רביעי, אמר כהן, היה שמירת מידע באתר מרוחק, בחברת כפרית. בפרויקט זה, אמר כהן, התקבלו שירותי גיבוי ו-DR, מבוסס מערכות אחסון נט-אפ, ומכונות וירטואליזציה של VMware. בכל הפרויקטים, סיכם כהן, הלקוחות רצו להתמודד עם האתגרים הבאים: התמודדות עם נפחי אחסון אשר גדלים בעשרות טרה-בייט מדי שנה, לצד צמצום חלון זמן הגיבוי.

ניר אורן, יועץ טכנולוגי בכיר ב-HP ישראל. צילום: קובי קנטורניר אורן, יועץ טכנולוגי בכיר ב-HP ישראל, הציג את חזון החברה, לפיו על ארגונים לצמצם את עלויות התחזוקה שלהם ולהפנות יותר תקציבים לעבר מו"פ וחדשנות. הדבר עשוי לקרות, הסביר, בין השאר באמצעות עולם האחסון. אורן הציג את יכולת האחסון של החברה, ביניהן בשל רכישת 3Par. רכישת הטכנולוגיה שלה, אמר אורן, מביאה ללקוחות מערכות שמסייעות לחברות לאחסן ולנהל מידע באופן יעיל יותר. הוא הסביר כי יש לה טכנולוגיה של Thin Provisioning (הקצאה רזה), המספקת יכולת לנתב ולחלק את קיבולת האחסון למידע הנדרשת בכל רגע נתון, לפי צרכים משתנים.

בדרך זו, אמר אורן, מתקבלים כמה יתרונות – חסכון באנרגיה, מיטוב ביצועים, ועוד. הוא סיכם בציינו, כי "המערכת פשוטה, יעילה ופועלת בכל סביבות האחסון".

יאיר גני, מנהל צוות פריסייל, SGI ישראל. צילום: קובי קנטוריאיר גני, מנהל צוות פריסייל, SGI ישראל, אמר, כי "החברה מגיעה מעולם מיחשוב עתיר ביצועים, לצד מדיה עשירה, ואנו מספקים תשתיות אחסון המתאימות לעולמות אלה". מה שמאפיין תחומים אלה, אמר, הוא הצורך בביצועים ובקיבולות עצומות של נפחי אחסון, לצד הקושי לצפות מראש את הגידול בנפח.

גני ציין, כי "מוצרינו נותנים יכולות רוחב פס, על מנת שהמידע יגיע בפרק זמן סביר". הוא הוסיף, כי "לצד החומרה נדרשת תוכנה לנהל את הגישה לחומרים המאוחסנים, וגם את זאת החברה מבצעת". המטרה, אמר גני, "היא לקחת רכיבי חומרה, לשים עליהם שכבת תוכנה שתאפשר ניהול ונגישות של הנתונים המאוחסנים, שהם רבים, ושהדבר ייעשה ביעילות במהירות". הוא סיים בציינו כמה מלקוחות החברה בעולם האחסון בארץ, ביניהם תכנית "האח הגדול" והשלוחה הישראלית של פרויקט מאיץ החלקיקים בשווייץ.

עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י ישראל. צילום: קובי קנטורעמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י (Hitachi) ישראל, דיבר על פלטפורמה אחת של מידע, כדרך לממש את חזון החברה, המושתת על ארבעה עקרונות: וירטואליזציה, מיכון ה-IT, מוכנות לענן, ופתרונות ברי קיימא. הוא אמר, כי לפני כמה חודשים השיקה היטאצ'י מערכת איחסון חדשה, Virtual Storage Platform. לדבריו, מערכת זו מהווה מענה למצוקות מנהלי האיחסון, בגלל כמה מההיבטים בה: יכולות השדרוגיות (סקלבליות), הווירטואליזציה, הידידותיות לסביבה והחסכוניות. מערכת זו, לצד פלטפורמת המיחשוב האחוד של החברה, אמר מגן, "מספקת לארגונים פתרון של מיחשוב, איחסון ותקשורת בחבילה אחת".

במערכת ה-VSP, אמר מגן, "טבענו את המונח סלקביליות בתלת מימד. סקלביליות כלפי מעלה, משמע – היכולת להציע ביצועים מתוגברים לטובת סביבות תובעניות ביצועי איחסון, דוגמת הסביבות הווירטואליות המייצרות עומס רב; סלקבליות לרוחב, כלומר: היכולת להוסיף עוד נפחים, רכיבים ומערכות ולקשור אותן כמקשה אחת; וסקלביליות לעומק – היכולת לבצע וירטואליזציה למערכות אחסון חיצוניות זולות של ספקים שונים".

אופיר אבקסיס, CTO טרה-סקיי. צילום: קובי קנטורהוא סיכם באומרו, כי המערכת מסוגלת לבצע ניהול דינמי של שכבות האיחסון. כך, אמר, "ארגונים יכולים ליהנות מכל העולמות. בפלטפורמה זו שיפרנו את הביצועים, הקישוריות ויכולת הגידול. אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים חסכון ניכר בעלויות האיחסון, יחד עם שיפור ביצועים, בשל מיקום דינמי ואוטומטי של הנתונים ברובד המתאים".

אופיר אבקסיס, CTO טרה-סקיי, אמר, כי הבעיות של הלקוחות אינן משתנות במהלך השנים: "תמיד תהיינה להם בעיות ביצועים, וצרכי גיבוי". טרה-סקיי, אמר אבקסיס, עוסקת בעולם ההגנה על המידע. "אנו מסתובבים בכל הארגונים", ציין, "ורואים מערכות אחסון ההולכות וגדלות בקצב מסחרר, לצד קושי להגן על המידע. אנו רואים בהרבה מהארגונים יותר מטכנולוגית אחסון אחת, והמורכבות הזו מצריכה מענה להגנה. בנוסף, ארגונים מתלבטים כיצד להגן על המידע בשל המעבר העתידי למיחשוב ענן".

הוא הציג את מוצרי חטיבת BRS (גיבוי והתאוששות) של EMC, שאת מוצריה הם מטמיעים, וציין, כי "הגיבוי קיבל בשנים האחרונות דחיפה רצינית. הסיבה העיקרית היא הגידול הבלתי פוסק בכמויות הנתונים המאוחסנים שנדרש לגבותם. זאת, לצד העלויות של הגיבוי, הצטמצמות תקציבי ה-IT, והרגולציות שהלכו והתרבו במהלך השנים".

ד"ר אלכס וינוקור, CTO אקסנה. צילום: קובי קנטורד"ר אלכס וינוקור, CTO אקסנה (Axxana), אמר, כי "עד היום ההנחה הבסיסית היא שיש נתונים ועל מנת להגן עליהם יש לשנע אותם מהאתר הראשי. אבל מה יקרה אם ניתן להציל כמות קטנה של נתונים מהאתר המרכזי, זה שחווה את האסון?".

ד"ר וינוקור אמר, כי החברה פיתחה קופסה, המבוססת על רעיון הקופסה השחורה של מטוסים. את אקסנה ייסד משה ינאי – שייסד גם את XIV ודיליג'נט – שנמכרו שתיהן תמורת כחצי מיליארד דולרים ל-יבמ. המוצר שפותח, אמר, הוא מוצר אחסון קשוח, המסוגל להתמודד עם חום של עד 2,000 מעלות צלזיוס, עם רמות לחץ שעשויות להיווצר עם התמוטטות בניין ואפילו שהייה ארוכה מתחת למים או נפילה ממקום גבוה במיוחד.

על פי ד"ר וינוקור, "הקופסה מסוגלת לשרוד כל אסון שהוא מתחת לרמה של פיצוץ אטומי". לדבריו, היתרון באמצעי אחסון קשיח שנמצא באתר עצמו, הוא היכולת שלו לאגור כמות עצומה של מידע בזמן אמת ולהיות מסונכרן בזמן אמת אל מול שרתי הארגון, ללא המגבלות הטכניות שחלות על העברת כמות גדולה של מידע לאתר גיבוי מרוחק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים