יבמ: צרכנים מאיצים את קצב הצריכה של תוכן דיגיטלי ברשת

על פי המחקר, שנערך בקרב 2,800 צרכנים מארצות שונות, בשנה האחרונה עלה היקף האימוץ של כלי רשתות חברתיות מ-33% ל-60% ● הגישה למוסיקה ולווידיאו במכשירים ניידים הוכפלה פי חמישה - מ-7% ל-35% ● וגם: יותר ויותר מפרסמים מעבירים תקציבים לפורמטים אינטראקטיביים

מחקר חדש שפרסם מכון יבמ לערך עסקי קובע, כי צרכנים הולכים ומאיצים את קצב האימוץ של שירותי תוכן דיגיטליים דוגמת טוויטר, יו-טיוב ופייסבוק. בין השנים 2007 ל-2008, עלה היקף האימוץ של כלי רשתות חברתיות מ-33% ל-60%; שירותי מוסיקה מקוונים ומוסיקה להאזנה במכשירים ניידים הוכפלו ביותר מפי שניים, מ-22% ל-46%; תוכניות שירותי אינטרנט נייד גדלו פי שלושה מ-15% ל-41%, והגישה למוסיקה ולווידיאו במכשירים ניידים הוכפלה פי חמישה, מ-7% ל-35%. המחקר, המתייחס לשוק הפרסום והצרכנים הדיגיטאליים, הקיף 2800 צרכנים בני 15 ומעלה בארה"ב, בריטניה, גרמניה אוסטרליה, יפן והודו. במקביל ערכו חוקרי יבמ ראיונות עם עשרות אנשי מקצוע ומנהלים בתחום באותן ארצות.

עוד עולה מהמחקר, כי יש עלייה משמעותית מאוד בצפייה בווידיאו ברשת האינטרנט על חשבון הטלוויזיה המסורתית. 76% מהמשתמשים באינטרנט מסרו, כי צפו לאחרונה בווידיאו ברשת ו-35% מהנשאלים מסרו, כי הם עושים כך באופן קבוע. תופעה זו בולטת במיוחד אצל צעירים בני 18 עד 21, אשר 50% מהם הצהירו, כי הם צופים פחות ופחות בטלוויזיה. רבים מהנחקרים הצעירים מסרו, כי הם "שולטים" בתכני הווידיאו בהם הם צופים ברשת. 30% מדרגים ומבקרים את תכני הווידיאו להם הם נחשפים, ו-25% מורידים מהרשת תכני וידיאו בהם צפו.

מסקנות נוספות קשורות בנכונות לשלם עבור תכנים דיגיטליים. 70% מצופי הסרטים באמצעות המחשב האישי קבעו, כי הם מעדיפים מודל הכולל פרסום, במקום שיהיה עליהם לשלם עבור השירות; רק 30% מוכנים לשלם כדי להימנע מקבלת תכנים פרסומיים בעת הצפייה. אצל משתמשים באביזרים ניידים כגון טלפונים לצורך צפייה בווידיאו, היו המספרים דומים: 71% מוכנים לקבל פרסומות ובלבד שלא ישלמו עבור התוכן ו-29% מעדיפים לשלם עבור התוכן כדי להימנע מפרסומות.

מהמחקר עולה גם, כי עניין הפרטיות הוא נושא מדאיג, אך יש רבים המוכנים למסור מידע אישי, אם יקבלו בעבורו תמורה בעלת ערך. קרוב ל-60% מוכנים למסור מידע דוגמת גיל, העדפות אישיות, סגנון חיים וכדומה, תמורת הטבות כגון: זמן אוויר חינם, וידיאו ללא תשלום וכדומה. הנשאלים בארה"ב הם המודעים ביותר לעניין הפרטיות: רק 45% היו מוכנים למסור מידע אישי.

חוקרי יבמ קבעו גם, כי יותר ויותר מפרסמים מעבירים תקציבים לערוצים ולפורמטים אינטראקטיביים, הניתנים למדידה מדויקת, דוגמת האינטרנט והפרסום למשתמשי טלפונים ניידים.

הערוצים האלה צפויים להמשיך ולצמוח עד לשיעורים של 20%, גם בעידן הנוכחי של האטה כלכלית. המחקר של יבמ מעלה גם, כי 63% ממנהלי השיווק צופים שיגדילו את ההוצאה לשיווק אינטראקטיבי ומקוון, 65% צופים כי יצמצמו את הפרסום במדיות המסורתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים