חדש בכף היד: פיירפוקס למכשירי אנדרואיד

על פי מוזילה, הדפדפן החדש למכשירים ניידים מהיר עד פי שלושה מדפדפן ברירת המחדל שמגיע עם המכשירים הללו ● כמו אחיו הגדול, גם פיירוקס לאנדרואיד ממקד את מירב תשומת הלב בשימוש מרבי בשטח התצוגה ● תכונה נוספת שצלחה את המעבר לסמארטפון היא ה-Awesome Bar שהציגה מוזילה בגרסה 4 של פיירפוקס

כשבוע לאחר השקת גרסה 4 של הדפדפן הפופולרי פיירפוקס (Firefox) מבית מוזילה (Mozilla), שחרר הארגון גרסה מקבילה שמיועדת לשימוש בטלפונים ניידים ומחשבי לוח המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ולמכשיר ה-Maemo של נוקיה (Nokia). על פי מוזילה, הפיירפוקס הנייד מהיר עד פי שלושה מדפדפן ברירת המחדל שמגיע עם המכשירים. גרסה זו של הדפדפן, שזכה לפופולאריות רבה במחשבי ה-PC למיניהם, זמינה כעת כבר בעשר שפות, אך עדיין לא בעברית. גרסה מקומית בשפת הקודש, לפי נציגי הארגון, תהיה זמינה בהמשך השנה.

כמו אחיו הגדול, גם פיירוקס לאנדרואיד – שבמהלך תקופת ההרצה כונה שועלון (Fennec), ממקד את מירב תשומת הלב בשימוש מרבי בשטח התצוגה. למעשה, כל תפריטי הדפדפן ממורכזים בפסי צד שמוסתרים בצדדים, והגישה אליהם מתבצעת על ידי גרירת האצבע על מסך המגע שמאלה או ימינה, לפי הצורך. בצד שמאל נמצאות הלשוניות של כל האתרים הפתוחים, כך שהמעבר אל אתר פתוח אחר מתבצע בקלות. בצד ימין מוצאים את תפריט ההגדרות של הדפדפן בו ניתן, ביו השאר, לקבוע את עמוד הבית, ולבצע הגדרות אחרות. מעבר לכך, ניתן להגיע באמצעות לשונית מיוחדת אל שוק התוספים של פיירפוקס, ממנו ניתן להוריד תוספים והרחבות שמתאימות לגרסה הניידת – ואפילו בקלות יחסית.

תכונה נוספת של פיירפוקס לאנדרואיד היא תמיכה בתוכנית הסנכרון של מוזילה – מה שאומר שניתן לשתף מידע בין הדפדפן בבית ו/או במשרד עם המכשיר הנייד. דמיון נוסף בין הדפדפן החדש לגרסתו השולחנית הוותיקה, היא ההתנהגות של פס הכתובת – ה-Awesome Bar. כך, לחיצה על פס הכתובת תציג מיד רשימה של כל האתרים שנפתחו לאחרונה, תספק הפנייה ללשוניות פתוחות והשלמה אוטומטית של שם האתר – בהנחה והדפדפן כבר מכיר אותו מהיסטוריית הגלישה של המשתמש.

גם גרסת הדפדפן לאנדרואיד מתבססת על מנוע ההידור החדש, JägerMonkey JIT, יחד עם שיפורים ל־TraceMonkey JIT והמפענח SpiderMonkey, כדי לאפשר טעינה מהירה יותר של דפים וביצועים טובים יותר של יישומי רשת ומשחקים. במקביל, מוצעת תמיכה רחבה יחסית ב-HTML 5.

מעבר לכך, מציג הדפדפן שתי תכונות מעניינות נוספות: יכולת לשמור אתרים שמוצגים על המסך בפורמט PDF וכן אפשרות חברתית שמוכרת לכל גולש באינטרנט: שיתוף בקלות עם אתרים כמו טוויטר (Twitter) או Google Reader.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים