טקסס אינסטרומנטס השיקה ממיר ספרתי ל-16 סיביות בארבעה ערוצים

הממיר, DAC3484, פועל ב-1.25 ג'יגה-סיביות בשנייה ועל פי טקסס אינסטרומנטס, מהיר ב-25% מרביעיית הממירים המהירה ביותר הבאה אחריו ● הוא צורך 250 מילי-וואט לערוץ - 65% פחות מהמתחרה הקרוב אליו ביותר ● בנוסף, הוא קטן ב-40% מפתרונות חלופיים של רביעיות ממירי DAC, ומאפשר ליניאריזציה של מגבר הספק בפס רחב של עד 250 מגה-הרץ

טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) השיקה ממיר ספרתי לאנלוגי (DAC) ל-16 סיביות בארבעה ערוצים. הממיר, DAC3484, פועל ב-1.25 ג'יגה-סיביות בשנייה ומהיר ב-25% מרביעיית הממירים המהירה ביותר הבאה אחריו. הוא צורך 250 מילי-וואט לערוץ – 65% פחות מהמתחרה הקרוב אליו ביותר. בנוסף, הוא קטן ב-40% מפתרונות חלופיים של רביעיות ממירי DAC, ומאפשר ליניאריזציה של מגבר הספק בפס רחב של עד 250 מגה-הרץ. הממיר DAC34H84 עם אפיק כניסה רחב יותר והממיר DAC3482 לשני ערוצים קיימים בשוק כדי לתמוך ברוחב פס לליניאריזציה של עד 500 מגה-הרץ.

על פי טקסס אינסטרומנטס, הכניסה הסירוגית (interleaved) של הממיר החדש ב-16 סיביות וב-1.25 ג'יגה סיביות בשנייה מחלקת לשניים את כמות הכניסות והיציאות, מפחיתה את עלויות התקני ה-FPGA ומפשטת את הניתוב על המעגל. כמו כן, הוא כולל מארז QFN בגודל 9 מ"מ על 9 מ"מ, המאפשר הקטנה של קווי הדטה; PLL x2 עד x32 בעל הפרעת ריצוד (jitter) נמוך, המבטל את הצורך במכפל אות שעון חיצוני, שיתאים לקצב מותאם באינטרפולציה; אינטרפולציה x2 עד x16 ושני מתנדים עצמאיים מבוקרים ספרתית (NCO) ל-32 סיביות, שמפחיתים את קצב הממשק ואת העלות של התקני ה-FPGA ומספקים גמישות בתכנון התדירות; ובקרות של היסט, הגבר, השהיית קבוצה ופאזה לכיול מערכת, המשפרות באופן משמעותי את דיכוי פסי הצד של אותות רחבי פס בעת יצירת ממשק עם מאפנני IQ דוגמת TRF372017 במכשירי רדיו עם המרה ישירה.

"יצרני תחנות בסיס אלחוטיות ניצבים בפני אתגר של אספקת מערכות שדוחפות את הגבולות של רוחב הפס והביצועים תוך כדי שמירה על צריכת הספק בבדיקה," אמר סטיב אנדרסן, סגן נשיא בכיר בחטיבת העסקים האנלוגיים לביצועים גבוהים של טקסס אינסטרומנטס. "הממיר DAC3484 ושני ממירי DAC הקשורים אליו יכולים לעזור ללקוחות שמתכננים תחנות בסיס מהדור השלישי, ל-LTE ול-WiMAX , מהדרים (repeater) רחבי פס ומכשירי רדיו, לבצע אופטימיזציה של המערכות שלהם לנצילות אנרגיה ובגודל מעגל קטן יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים