מוזילה: פיירפוקס 5 ישוחרר ב-21 ביוני

גרסת Aurora של פיירפוקס 5 תשוחרר, על פי לוח הזמנים החדש, מחרתיים (ג'), וגרסת בטה - ב-17 במאי ● אם מוזילה תעמוד בלוח הזמנים שקבעה, הגרסה הבאה של הדפדפן - פיירפוקס 6 - תשוחרר, ככל הנראה, באוגוסט

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

מוזילה (Mozilla) קבעה לוח זמנים קצר במיוחד לפיתוח הגרסה הבאה של דפדפן פיירפוקס (Firefox) – והכריזה, כי פיירפוקס 5 ישוחרר ב-21 ביוני. אם אכן תעמוד מוזילה בלוח הזמנים המאתגר, ייתכן בהחלט שפיירפוקס 6 ישוחרר כבר חודשיים לאחר מכן, כלומר – באוגוסט.

מדובר בשינוי משמעותי מבחינתה של החברה, המתמקדת בקוד מקור פתוח. עד כה נהגה מוזילה לשחרר גרסאות חדשות לפי לוח זמנים ארוך ומתון בהרבה. הפיתוח של פיירפוקס 4, למשל, נמשך יותר משנה, וכך גם הפיתוח של פיירפוקס 3.6.

המהלך החדש מייצג, למעשה, אימוץ של שיטת הפיתוח של גוגל (Google), כאשר לכל גרסת מבחן יתווספו תכונות נוספות שיפותחו במקביל. תכונות שפיתוחן לא יושלם עד שתשוחרר גרסת מבחן מסוימת ישולבו כבר בגרסת המבחן הבאה. שיטה זו מאפשרת לגוגל להציג גרסה חדשה של דפדפן כרום (Chrome) מדי שישה עד שמונה שבועות.

גרסת Aurora של פיירפוקס 5 תשוחרר, על פי לוח הזמנים החדש, מחרתיים (ג'), 12 באפריל, וגרסת בטה – ב-17 במאי. לאחר שתשוחרר הגרסה המוגמרת של הדפדפן מתכוונת מוזילה להציג גרסה חדשה מדי 18 שבועות – ומכאן אפשר להסיק שפיירפוקס 6 ישוחרר באמצע אוגוסט.

מתוך שאיפה להעניק עדיפות לפיתוח של הגרסאות החדשות, תפסיק מוזילה לשחרר עדכוני אבטחה זמניים ותשחרר רק עדכונים קבועים, ברגע שפיתוחם יושלם (למעט במקרים חמורים, שבהם יידרש תיקון דחוף).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים