מעבדי Itanium Poulson של אינטל יופיעו בשנה הבאה

בוועידת המפתחים שעורכת אינטל בבייג'ינג שבה החברה והדגישה את תמיכתה בארכיטקטורת RISC 64 ביט, והבטיחה שהדור הבא של השבבים בעלי שמונה הליבות יופיע במועד המתוכנן ● על פי החברה, הם יכללו 3.1 מיליארד טרנזיסטורים - יותר מכל מעבד אחר שמיוצר כיום - והביצועים שלהם אמורים להיות גבוהים פי שניים מאלה של מעבדי Itanium 9300 מהדור הנוכחי, בעלי ארבע ליבות

לאחר שאורקל (Oracle) העלתה ספקות באשר למחויבותה של אינטל (Intel) לפלטפורמת Itanium, הכריזה ענקית השבבים, כי הגרסה הבאה של המעבדים המיועדים לשרתים תופיע במועד המתוכנן – בשנה הבאה.

קירק סקאוגן, סגן נשיא ומנהל החטיבה של אינטל למרכזי נתונים, שב והדגיש בנאום המרכזי שנשא אתמול (ד') בוועידת המפתחים של החברה בבייג'ינג את התמיכה שלה בארכיטקטורת RISC 64 ביט. אולם, הוא הסתפק בהבטחה שהגרסה הבאה של מעבדי Itanium, שמכונה Poulson, תופיע בשנה הבאה – ולא נקב במועד מדויק יותר.

על פי אינטל, למעבדי Poulson יהיו שמונה ליבות ו-3.1 מיליארד טרנזיסטורים – יותר מכל מעבד אחר שמיוצר כיום. הביצועים אמורים להיות גבוהים פי שניים מאלה של מעבדי Itanium 9300 מהדור הנוכחי, בעלי ארבע ליבות. קצב התקשורת אמור להיות גבוה ב-33%, הודות לאפיקים מהירים יותר. שיפורים נוספים יכללו יכולות מתקדמות יותר לניהול הכוח וצריכת חשמל נמוכה יותר.

בחודש שעבר הודיעה אורקל, כי היא עוצרת את פיתוח התוכנות למעבדי Itanium, לאחר שאיבדה את אמונה במחויבות של אינטל לפלטפורמה. בתגובה פרסם פול אוטליני, מנכ"ל אינטל, הודעה שלפיה הפיתוח של מעבדי Itanium נמשך, והוסיף ש-"דורות רבים של מעבדים אלה עוד יופיעו על פי לוח הזמנים המתוכנן".

משקיפים ציינו, כי יש לראות את ההודעה של אורקל על רקע העובדה שהיא מציעה כיום את מעבדי Sparc המתחרים של סאן (Sun), שאותה רכשה בשנה שעברה. אולם בפועל, לאחר שאורקל הפסיקה לפתח יישומים למעבדי Itanium, נותרה HP החברה האחרונה שעדיין תומכת במעבדים אלה.

פטריק וורד, דובר אינטל, מסר, כי בחברה שוקדים כבר עתה על פיתוח המעבד Kittson, שיחליף את Poulson. לא ידוע עדיין מתי ישוחררו מעבדי Kittson, אך, על פי וורד, מתכוונים בחברה להציע גרסאות חדשות של מעבדי Itanium מדי שנתיים, פחות או יותר. "יש לנו מפת דרכים מלאה להמשך הפיתוח של מעבדי Itanium", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים