גלוקאד הקימה פורטל הנדסי בחברה לתשתיות נפט ואנרגיה; ההיקף: 200 אלף שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת אינטרה-נטית משולבת לניהול ממוחשב ומבוקר של מסמכי הנדסה, שרטוטים ומידע הנדסי עבור מערך ההנדסה והתיפעול של תש"ן ● הפורטל מאפשר לקרוא ולזהות אובייקטים טכניים משרטוטים הנדסיים ולהעביר אותם למסד נתונים - ובעקבות כך לקשר אליהם מידע מכל סוג

גלוקאד, חברה העוסקת במיחשוב הנדסי, השלימה פרויקט להטמעת פורטל הנדסי בחברה לתשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן). הפרויקט החל לפני חצי שנה והסתיים בימים אלה, והיקפו עומד על 200 אלף שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת אינטרה-נטית משולבת לניהול ממוחשב ומבוקר של מסמכי הנדסה, שרטוטים ומידע הנדסי עבור מערך ההנדסה והתיפעול של תש"ן. גלוקאד פיתחה פורטל הנדסי שניתן באמצעותו לקרוא ולזהות אובייקטים טכניים משרטוטים הנדסיים ולהעביר אותם למסד נתונים – מה שמאפשר לקשר אליהם מידע מכל סוג. התוכנה קוראת את השרטוטים המבוצעים באוטוקאד (AutoCAD), שהיא פלטפורמת הדמיה, תיעוד ותכנון של מוצרים שונים.

במהלך תהליך הקמת המערכת נקלטו למערכת ה-GlueCAD שרטוטים ששולבו עם מסמכים ועם נתונים רבים והוטמעו בחברה סטנדרטים לניהול ולבקרה ממוחשבת של שינויים הנדסיים. התוכנה של גלוקאד משלבת בין מידע הנדסי המצוי בשרטוטים לבין מידע אודות רכיבים הנדסיים, דוגמת משאבות, המצויים בתש"ן.

תש"ן היא חברת התשתית הלאומית של משק האנרגיה בישראל. פעילות החברה חולשת על קשת רחבה של תחומים במשק הדלק. היא כוללת שירותי נמל לייבוא ולייצוא, איחסון, הולכה ואספקה של דלקים לכל רחבי הארץ, טיפול במוצרי דלק גולמי ובתזקיקים, וניפוק למיכליות כביש.

לדברי אילן מינץ, ראש אגף ההנדסה בתש"ן, "לרשות המשרד הטכני ומנהלי הפרויקטים בתחומים ההנדסיים השונים הועמד בסיס נתונים אחיד ועדכני המאפשר קיום דיאלוג הנדסי מול נותני השירותים ההנדסיים ומתכנני ומבצעי פרויקטים". הוא הוסיף, כי "הפורטל ההנדסי מספק כלים לעדכון רציף ומבוקר, מייעל את הבקרה משלב הייזום של הפרויקט ומאפשר תיעוד רחב וזמין של המידע ההנדסי והתפעולי".

עוד ציין מינץ, כי "מערכת גלוקאד מספקת אינטגרציה, שקיפות וגג אחד לתכנים ומסמכים הנדסיים. היא מקטינה משמעותית את פיזור המידע בין 'איי מיחשוב' ואת הטעויות והעלויות הנובעות מניהול גרסאות שאינן מעודכנות במערכות השונות".

ישראל פאר, מנכ"ל גלוקאד, אמר שהיכולת של המערכת שהוטמעה היא לספק אינטגרציה אמיתית ודינאמית בין מסמכים, נתונים ואובייקטים גרפיים משרטוטים טכניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים