מזכר של גוגל ממחיש את החשיבות של נתוני המיקום

"מידע על מיקומן של רשתות Wi-Fi מאפשר להציע מידע מדויק יותר - למשל הנחיות ניווט - בשירותים דוגמת Google Maps", כתבה החברה לחבר בית הנבחרים האמריקני ● סטיב לי, מנהל שירותי המיקום של גוגל, כתב ללארי פייג', מנכ"ל החברה וממייסדיה, כי "את החשיבות העליונה של נתוני המיקום באסטרטגיה של אנדרואיד והמוצרים הניידים של גוגל כמעט שלא ניתן לבטא במילים"

על רקע תשומת הלב הרבה לה זוכה נושא נתוני המיקום, בעקבות הסערה שחוללו הקבצים שבהם נשמרים נתוני המיקום במכשירי iPhone ואנדרואיד (Android), ממחישים מסמכים של גוגל (Google) את החשיבות הרבה שמייחסים בחברה לנושא.

אפל (Apple), כזכור, נימקה את הצורך לשמור את נתוני המיקום בשאיפה להקים מסד נתונים של נקודות אלחוט (Wi-Fi Hotspots) ואנטנות סלולריות. זאת, על מנת לאפשר איכון מהיר יותר מאשר באמצעות לווייני GPS, הסבירה אפל – והבטיחה שהמטרה אינה לעקוב אחר תנועות של אנשים מסוימים. לפחות במקרה של גוגל, המטרה היא גם לאפשר פרסום לפי מיקום ושירותים נוספים.

"מידע על מיקומן של רשתות Wi-Fi מאפשר להציע מידע מדויק יותר – למשל הנחיות ניווט – בשירותים דוגמת Google Maps", הסבירה החברה במכתב ששלחה בשנה שעברה לחבר בית הנבחרים האמריקני מטעם המפלגה הרפובליקנית, הנרי וקסמן. "במקרים רבים מאפשר שימוש בנתונים על מיקומן של רשתות Wi-Fi ואנטנות סלולריות להשיג איכון מהיר ומדויק יותר".

מאחר שהחברה נאלצה להפסיק את איסוף הנתונים על מיקומן של רשתות Wi-Fi באמצעות כלי הרכב שמשמשים לצילום רחובות בשירות Street View, גוברת החשיבות של איסוף המידע באמצעות מכשירי אנדרואיד.

"את החשיבות העליונה של נתוני המיקום באסטרטגיה של אנדרואיד והמוצרים הניידים של גוגל כמעט שלא ניתן לבטא במילים", כתב סטיב לי, מנהל שירותי המיקום של גוגל, במזכר ששלח בשנה שעברה ללארי פייג', ממייסדי החברה ומי שמכהן כיום כמנכ"ל שלה. לי שלח את המזכר בעקבות החלטה של מוטורולה (Motorola) להשתמש בשירות אחר של נתוני מיקום, ולא בזה של גוגל. "ההחלטה של מוטורולה פוגעת בנו מאוד, משום שאנחנו חייבים לאסוף נתונים על רשתות Wi-Fi לצורך תחזוקה של השירותים שלנו ושיפורם", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים