ירידות קלות לבזק בינלאומי: ההכנסות קטנו ב-4% והרווח הנקי – ב-1%

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2011 עמדו על 329 מיליון שקלים והרווח הנקי הגיע ל-46 מיליון ● הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהקיטון הכללי בשוק השיחות הבינלאומיות ובתחום העברת השיחות בין מפעילי התקשורת בעולם

בזק בינלאומי רשמה ברבעון הראשון של 2011 ירידות מתונות בסעיפים המרכזיים שלה – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה. הרווח הנקי שלה פחת ברבעון ב-1.1%, ועמד על 46 מיליון שקלים לעומת 45.5 מיליון ברבעון הראשון של 2010. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-329 מיליון שקלים, המהווים ירידה של 4% בהשוואה ל-343 מיליון.

הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהקיטון הכללי בשוק השיחות הבינלאומיות ובתחום העברת השיחות בין מפעילי התקשורת בעולם. בזק בינלאומי הצליחה לקזז את הירידות הללו, ברובן, מהעלייה שרשמה בהכנסות ממכירות שירותי האינטרנט על תשתית הרשת הנפרדת שלה – רשת ה-Private NGN, מהגידול בבסיס לקוחותיה ומהצמיחה בתחום פתרונות ה-ICT לעסקים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהתוצאות, כי כמו הרווח הנקי, גם הרווח התפעולי של החברה ירד ב-1.1%. זה עמד ברבעון הראשון של 2011 על 61 מיליון שקלים לעומת 62 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.  ה-EBITDA של בזק בינלאומי גדל ב-1.2% והסתכם ב-85 מיליון שקלים בהשוואה ל-84 מיליון. שיעור ה-EBITDA השולי הגיע ל-25.8% אל מול 24.5%.

השקעותיה של בזק בינלאומי בפרויקט להתקנת תשתית כבל תת ימי מישראל לאירופה גרמו לכך שתזרים המזומנים החופשי שלה ברבעון המדווח היה שלילי – מינוס ארבעה מיליון שקלים – לעומת תזרים חופשי חיובי של 23 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר ש-"חוזקה המשמעותי של החברה ומיקודה בעולמות האינטרנט המהיר ופתרונות ה-IT לעסקים הובילו לצמיחה מואצת בתחומים אלה". לדבריו, "הצלחותיה של בזק בינלאומי באו לידי ביטוי בגיוס שיא של מנויי אינטרנט ברבעון לצד הישגיה בעולם העסקי, בדגש על זכייתה במכרז הממשלתי להקמת מיחשוב הענן הגדול בישראל. כמו כן, החברה התקדמה במהלך הרבעון בפרויקט הדגל שאותו היא מובילה, לפריסת כבל תקשורת תת ימי מישראל לאירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים