בנק דיסקונט העלה מערכת לעיצוב טפסים חכמים של אוטופונט בהיקף 4 מיליון שקלים
המערכת, FreeForm, תשמש בבנק דיסקונט כתשתית רוחבית אחודה שתהיה אחראית על הפקת כלל הפלט הסניפי בצורה דינמית ואוטומטית ● היא תאפשר את מהלך ההגירה ממערכות ה-Legacy הקיימות לסביבה המודרנית של הבנק ● כמו כן, תפיק המערכת את כל הטפסים של הבנק שמשמשים לתקשורת עם הלקוחות
מערך ה-IT בבנק דיסקונט ואנשי אוטופונט מעלים בימים אלה מערכת לעיצוב ולהפקה של טפסי הבנק, פרי פיתוחה של אוטופונט – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל באחרונה וצפוי להסתיים בשבועות הקרובים. היקפו הכספי לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכארבעה מיליון שקלים. הבנק צפוי להחזיר את השקעתו במערכת בתוך שנתיים.
המערכת, FreeForm, תשמש בבנק דיסקונט כתשתית רוחבית אחודה שתהיה אחראית על הפקת כלל הפלט הסניפי בצורה דינמית ואוטומטית. היא תאפשר את מהלך ההגירה ממערכות המורשת (Legacy) הקיימות לסביבה המודרנית של הבנק. כמו כן, תפיק המערכת את כל הטפסים של הבנק שמשמשים לתקשורת עם הלקוחות, דוגמת דו"חות פעילות ומסמכי אישור פעולה למיניהן. מדובר בכ-100 מיליון מסמכים בשנה.
יצוין, כי המערכת של אוטופונט משמשת ברוב המוסדות הפיננסיים בישראל, ובכלל זה כמעט בכל הבנקים. מהחברה נמסר, כי היתרונות של המערכת הם בכך שהיא מאפשרת עבודה בעברית ושילוב בין עברית לאנגלית והעובדה שהשימוש במערכת נעשה על ידי עובדי הבנק שאינם תוכניתנים. אלה מעצבים ומפיקים טפסים במהירות וביעילות, ללא השקעה בתכנות וללא הפיכת כל משימת הכנת טופס חדש או מעודכן לפרויקט עתיר זמן וכסף למורכבת. באופן זה, משימת הפקת הטפסים עוברת למשתמשים הסופיים ואינה עוד של אנשי ה-IT בבנק.
בהיבט הטכנולוגי, איחוד של מערך הפלט בתצורת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) לכלל מתן שירותים אחידים לטובת כל היישומים יאפשר לבנק לשפר את תצורת הפלט, לתת מענה למופע ויזואלי אחיד בערוצי הקשר הכתובים עם הלקוח ולספק מענה מהיר ואיכותי לצרכי השיווק והרגולציה, שמשתנים לעתים קרובות.
בנק דיסקונט מתכנן לחסוך באמצעות הפרויקט עשרות אחוזים בעלויות הכוללות של פלט וההדפסה, שעיקרן בהדפסות הסניפיות. על פי התחזיות, המערכת צפויה להניב לבנק חסכון תפעולי מהותי כבר בשנתיים הקרובות. במסגרת ההטמעה של המערכת יוסבו מערכות "אופק" ו-"קלע" התפעוליות בבנק לשימוש במערכת החדשה וכל תבניות הטפסים יועברו לסביבה אחודה, בתהליך שקוף לחלוטין למשתמש. ההדפסות של מערכת הערבויות תשודרגנה על בסיס טפסים דינמיים ותרחישים, לשיפור השירות ללקוח בסניף.
לדברי דוד חדד, מנהל מחלקת מערכות הפעלה פריפריאליות באגף שירותי המחשב של בנק דיסקונט, "באמצעות FreeForm אנחנו משיגים תשתית אחת פשוטה ומנוהלת, שתשמש לכל ערוצי הפלט של הבנק". הוא הוסיף, כי "הבנק ישיג אחידות לכלל ההדפסות הסניפיות והפלט בכלל, ניהול ובקרה על גרסאות טפסים ופשטות תפעול. כך אנחנו יכולים להרחיב את השירות ליישומים רבים בבנק, שישתמשו כולם בצורה אחידה בתשתית של המערכת – הן להדפסת מסמכים ללקוח והן להפקת מסמכים דיגיטליים לערוצי פלט מגוונים, בהתאם למטרות הבנק".
יובל בן-זאב, מנכ"ל אוטופונט, אמר שפתרון הפלט הארגוני של החברה משרת את מרבית הבנקים בישראל, "כולל בסביבות אונליין סניפיות תובעניות. באמצעות המערכת נבנו אלפי תבניות טפסים פעילים". הוא הוסיף, כי "במערכות הסניפיות לבדן מפיקים הבנקים בישראל מאות מיליוני דפים מודפסים בשנה, כאשר כל אחד מהבנקים הגדולים מפיק באמצעותן כ-100 מיליון הדפסות בשנה. יש להוסיף לכך את המסמכים שנשלחים בדיוור לבתי הלקוחות והמסמכים הנשלחים לאיחסון באתרי האינטרנט ובארכיונים של הבנקים. המדובר בכמות גדולה ביותר של מסמכים".
בן-זאב ציין, כי בנק דיסקונט "צפוי לחוות מיידית חסכון מהותי בעלויות תפעול והדפסה. כל נושא הפלט הופך להיות דינמי וניתן בקלות לשלוט על מופע הפלט בכל טרנזקציה נפרדת. לדוגמה, בפעולה טלפונית, אין צורך להדפיס מסמך כתוב אלא מספיק לייצר קובץ דיגיטלי לארכיון, וכך אפשר לחסוך נייר באופן אוטומטי ולפעול בצורה יותר ידידותית לסביבה".
הוא הוסיף, כי "מערכת ה-FreeForm משמשת כסביבת העריכה שבה מפתחים טפסים. סביבה זו כוללת את תוכנת וורד (Word) כממשק גרפי, תחת מעטפת ניהול ובקרת תצורה. פיתוח טפסים הופך להיות משימה שאנשי הביזנס בארגון יכולים לבצע מבלי להזדקק לתוכניתנים, שעלותם יקרה, כפי שנדרש במערכות אחרות".
תגובות
(0)