סלקום: ההכנסות ברבעון עלו ב-0.4%, הרווח הנקי ירד ב-2.5%

הכנסותיה של סלקום ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.59 מיליארד שקלים, לעומת 1.58 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת ● הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-308 מיליון שקלים, לעומת 314 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2010 ● עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "אני שבע רצון מתוצאות הרבעון לאור השינויים הרגולטוריים, אם כי תהליך התייצבות השוק למצב החדש טרם הסתיים"

סלקום פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2011 ומתברר כי השינויים הרגולטוריים, ובמיוחד הפחתת דמי הקישוריות, פגעו בחברה. הכנסותיה של סלקום ברבעון הראשון עלו ב-0.4% בלבד ל-1.59 מיליארד שקלים, לעומת 1.58 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות משירותי תקשורת פחתו ב-14.8% ל-1.21 מיליארד שקלים, לעומת 1.41 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות משירותי ערך מוסף גדלו ב-13.5% ל-285 מיליון שקלים, לעומת 251 מיליון ברבען המקביל ב-2010 ואילו ההכנסות ממכירת מכשירי טלפון ומוצרים נלווים זינקו ב-130.1% ל-382 מיליון שקלים, לעומת 166 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של סלקום ברבעון ירד ב-2.5% והסתכם ב-308 מיליון שקלים, לעומת 314 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2010. הרווח התפעולי של החברה גדל ב-3.1% ל-471 מיליון שקלים, לעומת 457 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

בעקבות התוצאות הכריזה סלקום על דיבידנד לרבעון הראשון בסך 2.93 שקלים  למניה – ובסך הכל כ-291 מיליון שקלים.

מצבת מנויי החברה עומדת על כ-3.395 מיליון מנויים, כאשר מצבת מנויי הדור השלישי עומדת על כ-1.188 מיליון מנויים (נכון לסוף מרץ 2011) ומהווה 35% ממצבת המנויים הכוללת של החברה.

בהתייחסו לתוצאות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, כי "ברבעון זה היינו עדים לתחילת השפעתם של השינויים הרגולטוריים, שחלקם נכנס לתוקף מיד בתחילת הרבעון וחלקם האחר במהלכו. ההכנסות משירותים ירדו בכ-15%, ירידה שנבעה מהקיטון בדמי הקישוריות. גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) ירדה מאותה סיבה. לאור השינויים הרגולטוריים והאצת התחרות, אשר הביאו לעלייה מהותית בשיעור גיוס המנויים ברוטו של החברה, הצגנו גידול של 130% בהכנסות מציוד קצה. בנוסף לכך, הצגנו גידול של 13.5% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף וגידול של 3.1% ברווח התפעולי".

לדברי שפירא, "השינויים הרגולטוריים השפיעו כאמור על הכנסות החברה, אך גם על ההוצאות התפעוליות שגדלו, בעיקר הוצאות שירות ושימור לקוחות. השפעות אלו קוזזו על ידי מאמצי החברה להגברת הכנסות מצד אחד, ולהתייעלות בהוצאות מצד שני. על אף העלייה ברווח התפעולי, הרווח הנקי ירד ב-2.5%, כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון, שנבעה מהגידול באינפלציה ברבעון הראשון השנה לעומת הרבעון המקביל בשנה קודמת. בעקבות השינויים הרגולטוריים, במהלך הרבעון הראשון חווינו גידול משמעותי במספר פניות הלקוחות למרכזי המכר והשירות, גידול מהותי בשיעור גיוס המנויים ברוטו שלנו, בד בבד עם גידול מהותי בשיעור הנטישה. כפי שמסרנו בעבר, הפחתת דמי היציאה מתוכניות עם התחייבות לתקופה מסויימת, הביא לירידה בכמות המנויים הכפולים והלא פעילים בשוק. ירידה זו קיזזה חלק ניכר מהגידול בגיוס המנויים החדשים שלנו והביאה לכך שגיוס המנויים נטו שלנו ברבעון זה היה נמוך מזה שידענו ברבעונים קודמים. לעומת זאת, הגדלנו את מצבת מנויי הדור השלישי שלנו בכ-48 אלף מנויים חדשים נטו, ובכך היא הגיעה ל-1.188 מיליון מנויים, והיוותה 35% ממצבת המנויים הכוללת של החברה. אני שבע רצון מתוצאות הרבעון לאור השינויים בשוק, אם כי תהליך התייצבות השוק למצב החדש טרם הסתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים