הכנסת חשפה פורטל חקיקה מבוסס ענן פרטי; ההיקף: שני מיליון שקלים

את הפרויקט מוביל אגף מערכות המידע של הכנסת בראשותם של עמנואל גז ואריק פישל, והוא נועד לייעל את עבודת החקיקה המבוזרת כיום בין רשויות שונות, עם לא מעט כפילויות וללא שקיפות ● במסיבת עיתונאים שנערכה בכנסת אמר מנכ"ל הכנסת, עו"ד דן לנדאו, כי מעתה "המחוקקים לא יצטרכו להמתין עוד לתכתובות הפנימיות ולישיבות הוועדות על-מנת להתעדכן בסטטוס החוקים שהם עצמם יזמו" ● מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף: "מדובר במהפכה של ממש, שרק כעבור זמן, נוכל להעריך את היקף תרומתה לחיזוק הדמוקרטיה"

‏הכנסת חשפה היום (ג') פורטל חקיקה חדש, מבוסס ענן פרטי, הנקרא ענן חכ"ם ומטרתו ליצור ראשונה שקיפות מלאה בין כל הגורמים העוסקים בחקיקה בממשלה ובכנסת. כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים, הפרויקט בוצע ברובו על ידי אגף מערכות המידע של הכנסת, בראשותם של עמנואל גז ואריק פישל, והיקפו הכספי מסתכם בכשני מיליון שקלים .

המיזם עליו הכריזה היום הכנסת, ענן חכ"ם, הוא שלב ראשון בפרויקט גדול יותר המכונה "ענני כבוד". במסגרת הפיילוט משתתפים כעת במיזם משרד המשפטים, מזכירות הממשלה והכנסת, והוא נועד לייעל את עבודת החקיקה המבוזרת כיום בין רשויות שונות, עם לא מעט כפילויות וללא שקיפות.

עם עליית הפורטל לאוויר, בתוך כמה חודשים, ישתנה לחלוטין תהליך החקיקה במדינת ישראל. מצד אחד, כל משרד ממשלתי ימשיך לטפל בתהליכי החקיקה באופן עצמאי מהזווויות שלו, אבל הפעילות תהיה שקופה לעיני כל המשרדים, העבודה תיעשה און-ליין והדיאלוג בין כל גורמי החקיקה יהיה שקוף וברור.

בעתיד, גם האזרחים יוכלו להיות מעורבים בזמו אמת בתהליך החקיקה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בכנסת אמר מנכ"ל הכנסת, עו"ד דן לנדאו, כי מעתה "המחוקקים לא יצטרכו להמתין עוד לתכתובות הפנימיות ולישיבות הוועדות על-מנת להתעדכן בסטטוס החוקים שהם עצמם יזמו". מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, בירך על המיזם ואמר שמדובר במהפכה של ממש, ש"רק כעבור זמן, נוכל להעריך את היקף תרומתה לחיזוק הדמוקרטיה".

מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, אמר כי "המיזם יתרום רבות לחיזוק תדמיתה של ישראל כדמוקרטיה מתקדמת וכפורצת דרך בכל הנוגע לשקיפות ומעורבות ציבורית ביחס לעבודת הכנסת והממשלה". האוזר בירך על המהלך ועל שיתוף הפעולה המוצלח בין כל השותפים לו: מזכירות הממשלה, הכנסת ומשרד המשפטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים