גרינפיס נגד פייסבוק: חוות השרתים החדשה שלכם מזהמת

במוקד המחלוקת נמצאת חוות השרתים החדשה של פייסבוק, אשר עתידה להיות מופעלת על חשמל שמיוצר על-ידי שריפת פחם ● הארגון הירוק קורא לפייסבוק להצטרף לענקיות הרשת גוגל ויאהו!, אשר עברו לתפעול השרתים שלהן באמצעות חשמל המיוצר מאנרגיות נקיות וירוקות כגון שמש ורוח

ארגון גרינפיס ישראל השיק קמפיין אינטרנטי נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (Facebook), והעומד בראשה, מרק צוקרברג. בקמפיין לוקח חלק גם השחקן מיכאל מושונוב, אשר התגייס לצלם סרטון קצר הקורא לחתום על העצומה של גרינפיס. בעצומה מבקש הארגון לאסוף מספיק תמיכה כדי לשנות את עמדתה של פייסבוק בנושא שימוש בחשמל מזהם.

במוקד המחלוקת נמצאת חוות השרתים החדשה של פייסבוק, אשר עתידה להיות מופעלת על חשמל שמיוצר על-ידי שריפת פחם. בגרינפיס אומרים, כי "פחם הינו הדלק המחצבי המסוכן ביותר לאדם ולסביבה, וידוע כמאיץ מספר אחד של תופעת שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית".

הארגון הירוק קורא לפייסבוק להצטרף לענקיות הרשת, כמו גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo), אשר עברו לתפעול השרתים שלהן באמצעות חשמל המיוצר מאנרגיות נקיות וירוקות כגון שמש ורוח.

הסניף המקומי של גרינפיס ביקש לפני מספר ימים לפרסם מודעה בתשלום ברשת החברתית בה הוא קורא לציבור להצטרף למאבק, ולטענת מנהלי הסניף פייסבוק אסרה את המודעה לפרסום, בלא שום פירוט או הסבר של הסיבות לכך.

"מדובר בצנזורה בוטה ועל אפלייה על בסיס אי מתן שירותים. פייסבוק מחשיבה עצמה כרשת המקדמת מהפכות בכל העולם ובכל תחום, אך כאשר האצבע מופנית אליה, היא מתנהגת כאחרון הדיקטטורים בעולם", אמר איתמר ויצמן, מנהל הניו-מדיה של גרינפיס.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איל מורג

    למשל היתי משווה ל-www.smartplanet.com של ZDNet

  2. איל מורג

    היתי כותב תגובה חיובית אם הדף לא היה מתעדכן ומוחק אותה לפני שאני גורם לכתוב - כל הכבוד לגרינפיס ומעבר הדף ממהר

אירועים קרובים