אחד-על-אחד: מפגשים עם מנהלי EMC העולמית בכנס המשתמשים בלאס וגאס

כריסטיאן הילר, לוק לונרגן ואריק הרצוג מסבירים - כל אחד בתחומו - על עתיד עולם האחסון

23/05/2011 17:04

במהלך כנס EMC World 2011 בלאס וגאס, פגש אנשים ומחשבים מנהלים רבים ב-EMC. להלן שיחות שניהל עם שלושה מהם.

כריסטיאן הילר, סגן נשיא בכיר ומנהל איזור דרום EMEA ב-EMC

חברות בינלאומיות משנות את החלוקה הגיאוגרפית של פעילותן בתדירות גבוהה יחסית – לעיתים אף פעם בשנה. השינויים משקפים את עליית משקלן היחסי של מדינות ספציפיות בעסקים הגלובליים של החברה, שינויים פרסונאליים ולפעמים גם סתם – לשם רענון.

בשנה האחרונה שינתה EMC, ענקית האחסון וניהול תשתיות מידע, את מערך הדיווח של טריטוריית EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) שלה. כך, הטריטוריה חולקה לשניים – צפון ודרום. לנשיא האזור הדרומי מונה כריסטיאן הילר, מי שניהל עד אז את עסקי החברה בצרפת. אל EMC הגיע לאחר שהיה מנהל סאן (Sun) בצרפת.

כך הפך הילר לבוס החדש של דני נויברגר, מנכ"ל הסניף הישראלי של EMC, אליה הגיע ממיקרוסופט (Microsoft) ישראל. אגב ,הילר הכיר את הישראלים עוד לפני שהכיר את ישראל: כשעבד בסאן אירופה הכיר היטב את אלי סימון, שהיה מנהל האזור האירופי של סאן – יהודי בעל קשרים חזקים עם ישראל והישראלים שריכז סביבו.

אז איך מתרשם הילר מרמת המיחשוב בישראל מאז החל לנהל את דני נויברגר? מאוד. הסניף הישראלי מצליח מאוד בעיניו ונתח השוק שלו על פני כל קווי המוצרים מרשים ביותר – גם מול הסניפים האחרים באירופה. את הלקוחות של EMC מוצא הילר מתקדמים ביותר בשימוש שהם עושים בפתרונות החברה. עד עדי כך מתקדמים, שהם משמשים כסיפורי הצלחה למשתמשים בעולם. כך למשל, חברת הביטוח כלל, המשתמשת בטכנולוגיות החדישות ביותר של EMC. בכנס השתתפו מישראל יוסי ז'אן – מנכ"ל כלל-ביט (חברת המיחשוב של כלל) וחיים אינגר – ה-CTO, שגם הרצה בנושא באחד המסלולים בכנס.

משמאל: כריסטיאן הילר, סגן נשיא בכיר ומנהל איזור דרום EMEA ב-EMC; ודני  נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: פלי הנמר

אז איך הילר, שנפגש עם שני הישראלים מכלל לשיחה מעמיקה בכנס, משווה את ישראל הקטנה אל המדינות הגדולות שמדווחות לו? "ישראל אמנם קטנה בשטחה ובאוכלוסייתה, אך גדולה מאוד בידע והניסיון והחדשנות שלה בטכנולוגיות ה-IT", הוא אומר. "למשל, מרכז המצוינות הגדול בישראל, לצד מרכזים במדינות כמו הודו, סין ורוסיה מלמד גם הוא על מרכזיותם של אנשי הטכנולוגיה בישראל בעולם בכלל וב-EMC בפרט".

לוק לונרגן, ה-CTO של חטיבת מוצרי הנתונים ב- EMC

לוק לונרגן הוא מייסד-שותף של חברת Greenplum – שנרכשה לפני כשנה על ידי EMC. כיום, הוא משמש כ-CTO של חטיבת ה-Data Computing Products ב-EMC. החברה שהקים, Greenplum, פיתחה בסיס נתונים ותוכנות לניתוח ריבוי הנתונים (מה שנקרא "Big Data"), ובעיקר בתצורת מיחשוב ענן. טכנולוגיית ניהול בסיס הנתונים של Greenplum שונה מזו המקובלת בשוק של בסיסי הנתונים הטבלאיים (RDB), הנשלטת על ידי שלושת הספקים הגדולים – אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ומיקרוסופט.

התוכנה של Greenplum מנהלת את ריבוי הנתונים בצורה מהירה על ידי הפרדתם לבסיסי נתונים קטנים יותר וטיפול בהם במקביל. בעקבות הרכישה, כזכור, הקימה EMC חטיבה חדשה, המתמקדת במוצרי מיחשוב נתונים ובפיתוח כלי ניתוח עבור מאגרי מידע גדולים. הטכנולוגיות של Greenplum שולבו בכל תחומי הפעילות של EMC – החל מפתרונות דה-דופליקציה של דטה-דומיין (Data Domain) ועד לפתרונות RSA – חטיבת אבטחת המידע של EMC.

לוק לונרגן, ה-CTO של חטיבת מוצרי הנתונים ב-EMC. צילום: פלי הנמר

לאחרונה השיקה Greenplum את ה-Appliance הראשון שלה לניהול ולניתוח ריבוי נתונים במרכזי נתונים, הקרוי GP1000 Greenplum Data Centre Appliance, המתבסס על עיבוד מקבילי מסיבי של אלפי מעבדי אינטל (Intel). לונרגן הוא האיש הנכון לשאול אותו האם זה סופו של עידן בסיסי הנתונים הטבלאיים מבוססי SQL, ומעבר לבסיסי נתונים טוריים, המכונים "NoSQL". כי בעידן שבו הארגונים אוספים יותר ויותר נתונים ומצפים לניתוחם המיידי, מודל SQL אינו יעיל. בסיסי הנתונים המסורתיים טפלו בנתונים של עיבוד תנועות מקוון (OLTP) ואילו עתה הדגש הוא על ניתוח מקוון של אותם הנתונים (OLAP). לשם כך זקוקים למכונות אנליזה, כמו זו של Greenplum.

לונגרן אינו ממהר להשיב בחיוב על השאלה אודות סופו של עידן SQL. הוא טוען שהקרב שנוהל בעבר על בסיסי הנתונים עובר למרחב אחר – קפיצת המדרגה בכמות הנתונים שיש לנהל. זו המשמעות של "Big Data", שאכן יש קפיצה קוונטית בנתונים המטופלים במרכזי הנתונים של הארגונים. אך לא הכמות הענקית, ככל שתהיה, היא הקובעת את המודל החדש הנדרש לניהול בסיסי הנתונים, אלא דווקא האיכות של ניתוחם. והטיפול היעיל והמהיר בריבוי הנתונים מחייב מודל חדש כמו זה של Greenplum, אליו יצטרפו מן הסתם שחקנים חדשים וגם הגדולים יחדשו משלהם.

גם לונגרן קשור לאותו אלי סימון, שמינה אותו למנכ"ל Greenplum אירופה. כיום סימון הוא סגן נשיא בכיר ב-EMC ומנהל את עסקי Greenplum באיזור EMEA.

אריק הרצוג, סגן נשיא בכיר ומנהל מוצרי האחסון המאוחד ב-EMC

אריק הרצוג הוא סגן נשיא לניהול קו מוצרי האחסון המאוחד (Unified Storage) ושיווקם ב-EMC בעולם. כידוע, EMC עוסקת בכל קשת פתרונות האחסון והיא החברה הגדולה ביותר בעולם בתחום, כשנתח השוק שלה מגיע ל-26% לפי ממצאי IDC. האחסון המאוחד, המאחד באותה מערכת גם נתונים הרשומים כקבצים וגם אלה הרשומים כבלוקים פיזיים, החל לתפוס תאוצה רק בשנים האחרונות, כשנט-אפ (NetApp) הייתה החלוצה בתחום. עתה, לאחר הכרזתה של EMC על משפחת מערכות האחסון של VNX, עברה גם היא למודל האחסון המאוחד. מטרתה, לפי הרצוג, היא לשמור על מובילותה גם במודל אחסון זה.

רישום הנתונים בבלוקים פיזיים מתאים מאוד לבסיסי נתונים מובנים. הבעיה היא שרוב הנתונים הלא מובנים, כמו תמונות ו-וידיאו, מנוהלים בקבצים דווקא. כך, יש יתרון למערכות אחסון המטפלות במקביל גם בקבצים וגם בבלוקים. עם משפחת VNX שלה, איחדה EMC את שתי המערכות שהציעה לתחום העסקים הבינוניים, קלריון וסלרה, וגם הכריזה על מערכת VNXe לעסקים הקטנים יותר. הרצוג רואה כיצד מערכות VNX שלו תופסות של נתח השוק המתאים ל-EMC בהצטיינותן בצריכה קטנה יותר של משאבי נפח, מתח, כספים וכמובן קלות מאוד לשימוש, שהפעלתן מהקופסה לפעולה נערכת תוך כמה דקות.

אריק הרצוג, סגן נשיא בכיר ומנהל מוצרי האחסון המאוחד ב-EMC. צילום: פלי הנמר

הרצוג, בעל שם המשפחה היהודי, מספר בגאווה שהוא הקתולי היחיד שחגג בר-מצווה. הכיצד? אביו היה יהודי שהתחתן עם אימו הנוצרייה ונפטר כשאריק היה עול ימים. בהגיעו לגיל המצווה, עמדה אימו על כך שיחגוג בר-מצווה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים