הירומי טאבה, אפסון: "הצונאמי ביפן פגע בנו"

"הפגיעה ניתנת להכלה, שלא תפגע בתוכניות האסטרטגיות", אמר טאבה, נשיא אפסון אירופה, בכנס שערכה החברה באצטדיונה של מנצ'סטר יונייטד ● לדבריו, אפסון היא אמנם חברה יפנית, אולם "חלק משמעותי מהייצור שלנו מתבצע מחוץ ליפן" ● טאבה הוסיף, כי האסטרטגיה של החברה מושתתת כיום על ארבעה יסודות מקבילים: כלכליות, ביצועים, אקולוגיה ומגוון הבחירה

"מאחר שאנחנו חברה יפנית, הצונאמי פגע גם בנו", אמר הירומי טאבה, נשיא אפסון (Epson) אירופה, בכנס שערכה החברה באולד טראפורד, המשמש כאצטדיונה של קבוצת הכדורגל הבריטית מנצ'סטר יונייטד. עם זאת, לדבריו, "זוהי פגיעה ניתנת להכלה, שלא תפגע בתוכניות האסטרטגיות. זאת, בין היתר כתוצאה מהעובדה שחלק משמעותי מהייצור שלנו בפועל מתבצע מחוץ ליפן".

אפסון מתמקדת בפיתוח וייצור בעיקר בשלשה תחומים: מדפסות, סורקים ומקרנים. טאבה הסביר בדבריו את אסטרטגיית החברה ואמר, כי היא מושתתת כיום על ארבעה יסודות מקבילים: כלכליות, ביצועים, אקולוגיה ומגוון הבחירה. טוני פטפורד ומוזטי פיזוקרי, סגני הנשיא לשיווק של אפסון, הסבירו את היסודות הללו. לדבריהם, היסוד הכלכלי מתמקד בהוזלה ללקוח של מוצרי החברה וכן בתפעולם ובניהולם. שימוש בפחות דיו למרות האיכות הגבוהה, בזבוז של פחות אנרגיה בסורקים, שימוש בפחות נייר במדפסות לנקודות מכירה המתאפשרת באמצעות  דחיסה מושכלת של התכנים. אלה הנן רק דוגמאות אחדות מתוך רשימה ארוכה, המבטאת מאמץ מיוחד להפחתת הוצאות בצד הלקוח, על ליבו מתחרית החברה.

ביסוד הביצועים נכללים פיתוחים הנדסיים מתמידים, בהם מהירויות הדפסה משופרות, הקרנות איכותיות יותר ודיו שמתייבש מיידית ומשני צידי הדף.

גם אפסון אימצה את הגישה הירוקה והפכה אותה, כאמור, לאחת מארבעת אבני היסוד שלה. החברה עוברת תהליך הדרגתי שיביא עד 2050 להפחתה של 90% בפליטת דו-תחמוצת הפחמן שלה. המטרה הכללית הינה להקטין את הפגיעה בסביבה ב-50%.

היסוד האחרון קשור לאפשרויות המוצעות ללקוחות. לכל אחד מהם צרכים ייחודיים משלו ואפסון מעוניינת לספק לו מגוון שימנע ממנו הצורך להתפשר.

רוב קלארק, מנהל השיווק של החברה, אמר, כי "67% מהמחזור של אפסון מגיע ממוצרים לעסקים. בכל שנה החברה שוקדת להוציא לשוק כ-100 מוצרים חדשים. ההיקף המסחרי גדל בעד 10% לשנה. אפסון משקיעה רבות בפיתוח ורישום פטנטים. מדובר ב-7,000 פטנטים לשנה, ובסך הכול רשמנו יותר מ-50 אלף פטנטים. המחזור השנתי של החברה כולה עומד כיום על 11 מיליארד דולר ומתוכו מושקעים כ-6% בפיתוח דורות המוצרים הבאים".

פעילות אפסון בישראל החלה ב-1999, כחלק מאפסון אירופה. מדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בטוקיו ומעסיקה מעל 93 אלף עובדים ברחבי העולם. מנכ"ל החברה בארץ הוא אורן פליישר, שהוביל את משלחת העיתונאים הישראלית לכנס.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בבריטניה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קוביה

    האם ניתן לסרוק הרצאות נוספות מהכנס האמור?

אירועים קרובים