מיקרוסופט הפסיקה לתמוך ב-WebGL – ממשק התכנות ליצירת גרפיקה תלת-ממדית ב-HTML 5

"אנחנו מאמינים ש-WebGL יהפוך, ככל הנראה, למקור מתמשך של פגיעויות שיהיו קשות לתיקון", מסרה החברה ● לדבריה, "בצורתו הנוכחית, WebGL אינו טכנולוגיה שמיקרוסופט יכולה לאמץ, מנקודת המבט של אבטחת המערכת" ● הממשק ממשיך להיות נתמך על ידי החברות הגדולות - להוציא מיקרוסופט

ענקית התוכנה מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה באחרונה באופן רשמי שהיא לא מתכוונת לתמוך ב-WebGL – שפת הממשק שמאפשרת להציג אלמנטים גרפיים תלת-ממדיים בדפדפנים החדשים שתומכים בפקודה Canvas בחלק מהתמיכה ב-HTML 5.

שפת ה-WebGL נתמכת בידי כל החברות הגדולות שקשורות לתחום הצגת הגרפיקה, להוציא מיקרוסופט שכאמור, גם היא תמכה בו עד לאחרונה. הרשימה כוללת את Nvidia, גוגל (Google), מוזילה (Mozilla), אופרה (Opera) ו-AMD (בגלל חטיבת כרטיסי התצוגה שלה). למרות זאת טוענת מיקרוסופט דרך מחלקת המחקר וההגנה שלה שמדובר בטכנולוגיה מסוכנת.

לפי הענקית מרדמונד, אחת הבעיות של WebGL היא החשיפה הישירה, דרך הדפדפן, של תפקודיות החומרה במחשב שמפעיל את הדפדפן באותו רגע אל רשת האינטרנט באופן מתירני מדי, כך שניתן יהיה לנצל באגים בתכנות של הכרטיסים כדי להפוך אותם לשער לשיגור התקפות על המערכת. בנוסף טוענת מיקרוסופט שמהבדיקות שלה עולה ששימוש ב-WebGL מגביר את האפשרות לביצוע התקפות מניעת שירות. במקביל טוענת החברה שיש הסתמכות רבה מדי על חברות צד שלישי כדי שיספקו אבטחה לנושא.

"אנחנו מאמינים ש-WebGL ככל הנראה יהפוך למקור מתמשך של פגיעויות שיהיו קשות לתיקון", נכתב בהודעה ברשת הטכנית של החברה. "בצורתו הנוכחית, WebGL אינו טכנולוגיה שמיקרוסופט יכולה לאמץ, מנקודת המבט של אבטחת המערכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים