קבוצת ההאקרים Lulz Security הודיעה על התפרקותה

הקבוצה, שזכתה לפרסום בשל הפריצות המתוקשרות שלה לאתרים של סוני, ה-CIA, המשטרה הבריטית, אתר הסנאט האמריקני ועוד, הודיעה בהצהרה שהשלימה את המשימה שלה להטריד ארגוניים וגופים ממשלתיים "בשביל הבידור" ● עד כה גרמו התקיפות המתוקשרות של LulzSec בעיקר לשיבושים זמניים בכמה אתרים ולפרסום פרטים אישיים על משתמשים

קבוצת ההאקרים Lulz Security הודיעה אתמול (ש') כי היא מתפרקת – אחרי הפריצה האחרונה שלה, שכללה גניבת מסמכים פנימיים של AOL ו-AT&T.

קבוצת LulzSec, שזכתה לפרסום בשל הפריצות המתוקשרות שלה לאתרים של סוני (Sony), ה-CIA, המשטרה הבריטית, אתר הסנאט האמריקני ועוד, הודיעה בהצהרה שהשלימה את המשימה שלה להטריד ארגוניים וגופים ממשלתיים "בשביל הבידור".

"מסע 50 ימי השיט שלנו תם, וכעת אנו חייבים להפליג למרחק, כשאנו מותירים מאחורינו – כך אנו מקווים – פחד, אנחת רווחה, הכחשה, שמחה, דעה חיובית, דעה שלילית, לעג, מבוכה, דאגה, קנאה, שנאה, אפילו אהבה" – כך פרסמה הקבוצה בהודעתה, "וזוהי הודעתנו האחרונה… אם בכלל, אנחנו מקווים שהייתה לנו איזו השפעה מיקרוסקופית על מישהו, איפשהו…", נכתב בהודעתם.

קבוצת ההאקרים, הידועה בזלזולה ובחיבתה למטאפורות השאולות מעולם השיט פרסמה גם הודעה באתר טוויטר, וזכתה ל-277 אלף עוקבים. קישור להודעה פורסם גם באתר www.lulzsecurity.com, אך כמובן לא היה אפשר ליצור קשר עם חברי הקבוצה כדי לאשר את הודעתם.

ההודעה על הפירוק הגיעה כמה ימים לאחר שנראה כי תקיפותיה מסלימות עד כדי גניבת מסמכים מסווגים של גופים ממשלתיים, בנקים ומוסדות גדולים אחרים. הקבוצה אף הודיעה כי היא תתאחד עם קבוצת אנונימוס כדי לגרום לצרות רציניות נוספות.

במה שיכול להיות אחד האיתותים לכך שמשטרת הסייבר מצליחה במלחמתה נגד LulzSec, הודיעה המשטרה הבריטית בסוף השבוע כי עצרה גבר בן 19 בחשד שהיה קשור לתקיפות על סוני, על ה-CIA ועל יחידה של המשטרה הבריטית הנלחמת בפשע מאורגן. דוברי המשטרה בלונדון סירבו לומר אם הבחור הוא אכן חבר בקבוצת LulzSec, אך קבוצת הפורצים הודיעה בטוויטר כי אחד מחדרי הצ'אט שכן במחשב שלו.

המעצר התרחש לאחר שהמשטרה הספרדית עצרה החודש שלושה גברים בחשד שסייעו לקבוצת אנונימוס.

עד כה גרמו התקיפות המתוקשרות של LulzSec בעיקר לשיבושים זמניים בכמה אתרים ולפרסום פרטים אישיים על משתמשים. הקבצים הגנובים שהפיצה הקבוצה בסוף השבוע היו מעורבים, בהם רשימה של שרתים והסיסמאות שלהם, פרטי חשבון בשירות חקירות פרטי באירלנד ועוד. מסמכי AOL שנגנבו ופורסמו נראים כספרי הוראות טכניות פנימיים של החברה. רשימת קבצים נוספת שפורסמה באתר הורדה הראתה גם שנגנבו נתונים פנימיים של AT&T.

הדוברים של AT&T ו-AOL לא מסרו תגובה כלשהי.

אירועים קרובים