תבוסה לגוגל: השופט סירב לדחות על הסף את תביעת הממשל על איסוף פרטים מרשתות Wi-Fi

שופט בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית דחה את הטענות כי באיסוף הנתונים על ידי כלי הרכב של שירות Street View הייתה משום הפרה של חוקים של מדינות שונות בארצות הברית, אך התיר להמשיך בדיון על הפרה של החוק הפדראלי האוסר על ציתות ● הפרטים שנאספו כללו שמות משתמש, סיסמאות וכתובות דואר אלקטרוני מרשתות אלחוטיות של צרכנים פרטיים וחברות עסקיות

שופט בבית משפט פדראלי סירב לבקשת גוגל (Google) לדחות על הסף תביעה שהגיש הממשל הפדראלי של ארצות הברית בפרשת איסוף הפרטים האישיים מרשתות Wi-Fi. הפרטים שנאספו כללו, כזכור, שמות משתמש, סיסמאות וכתובות דואר אלקטרוני מרשתות אלחוטיות של צרכנים פרטיים וחברות עסקיות.

ג'יימס וור, שופט בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית, דחה את הטענות כי באיסוף הנתונים על ידי כלי הרכב של שירות Street View הייתה משום הפרה של חוקים של מדינות שונות בארצות הברית, אך התיר להמשיך בדיון על הפרה של החוק הפדראלי האוסר על ציתות.

גוגל החלה להפעיל את כלי הרכב בארצות הברית בשנת 2007, במסגרת תוכנית המיפוי של החברה. מלבד צילום תמונות של רחובות הערים אספו כלי הרכב גם נתוני מיקום של רשתות Wi-Fi מתוך שאיפה להקים מסד נתונים שיאפשר לאתר מיקום של משתמשים. חברת גוגל הודתה בבעיית הפרטיות במאי 2010, אך טענה כי איסוף הפרטים האישיים מרשתות Wi-Fi נעשה בטעות והופסק. בתחילה טענה גוגל כי נאספו רק נתונים לא מזהים, אך בהמשך הודתה כי נאספו גם שמות משתמש וסיסמאות מרשתות שלא היו מוגנות, וכן דואר אלקטרוני.

בהחלטתו ציין השופט וור כי הפטורים המצוינים בחוק הפדראלי האוסר על ציתות אינם חלים במקרה זה על גוגל. "התובעים הציגו עובדות שיש בהן כדי לבסס את הטענה על הפרה של החוק האוסר על ציתות", קבע השופט. "טענת הנתבעים כי מדובר היה ברשתות פתוחות ובלתי מוצפנות אינה במקום".

ג'ים דמפסי, סגן נשיא למדיניות ציבורית במרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה בבירה וושינגטון ציין כי ציתות לרשתות Wi-Fi, אפילו כאלה שאינן מוגנות בסיסמה, "חייב להיות מחוץ לחוק", וקרא לקונגרס להבהיר את החוק. "הדבר צריך להיות מצוין בחוק במפורש ובצורה ברורה וחד משמעית", אמר דמפסי. זאת כדי ששופטים דוגמת וור לא יצטרכו לפרש בעצמם את השפה המיושנת של החוק לשמירה על פרטיות בתקשורת אלקטרונית ולנסות להתאים אותה למציאות של ימינו.

מגוגל נמסר כי בחברה שוקלים את הצעדים הבאים. "אנו מאמינים שאין בסיס לטענות אלה ושעל בית המשפט היה לדחות את ההאשמות בציתות בדיוק כמו את שאר ההאשמות של התביעה", מסר נציג גוגל. "אנו עדיין שוקלים את צעדינו בשלב ראשוני זה".

בארגון ACT הממומן על ידי מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), אורקל (Oracle) וחברות נוספות, שיבחו את פסק הדין של השופט וור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים