גרטנר: המתחרות של VMware סוגרות את הפער בשוק הווירטואליזציה

חברת המחקר צירפה את מיקרוסופט וסיטריקס לרביע המובילות בשוק ● עם זאת, נתח השוק שלהן עדיין קטן מזה של VMware ● עוד מעריכה גרטנר, כי היקף הווירטואליזציה של עומסי העבודה צפוי לגדול פי חמישה עד שנת 2015

בחברת המחקר גרטנר (Gartner) צופים שהיקף הווירטואליזציה של עומסי העבודה יגדל עד 2015 פי חמישה – וש-VMware לא תשלוט עוד לבדה בשוק.

בדו"ח Magic Quadrant, שפורסם באחרונה, דירגה החברה בראשונה שתי ספקיות נוספות, מלבד VMware, ברביע המובילות בשוק הווירטואליזציה. השתיים הן סיטריקס (Citrix), יצרנית תוכנת XenServer, ומיקרוסופט (Microsoft), יצרנית Hyper-V. עם זאת, נתח השוק שלהן עדיין קטן מזה של VMware.

על פי החוקרים של גרטנר, יחסית לשנה שעברה גדל נתח השוק של מיקרוסופט בקרב החברות בסדר גודל בינוני, שרק החלו ליישם את טכנולוגיית הווירטואליזציה. סטריקס, לעומתה, נחלה הצלחה בקידום הווירטואליזציה של עמדות העבודה והתוכנות החופשיות שהיא מציעה.

בסיטריקס בירכו על ההכרה מצד החוקרים של גרטנר. "גרטנר הרחיבה את היקף הדו"ח ואני סבור שיצאנו נשכרים מכך", אמר דרק סלייטון, מנהל בכיר לניהול מוצרים בחברה. הוא ציין, כי מלבד וירטואליזציה של עמדות עבודה נהנית סיטריקס מהצלחה גם במיחשוב הענן – תחום נוסף שבו היא נבדלת מספקיות אחרות של טכנולוגיות לווירטואליזציה של שרתים במרכזי נתונים.

עם זאת, ייתכן שהחגיגות במשרדי מיקרוסופט וסיטריקס עדיין מוקדמות. על אף שהפער ביניהן לבין VMware הצטמצם ברביע המובילות, הרי שמבחינת החזון והביצוע "מוסיפה VMware להציב את הרף בכל הקשור למוצרים, קצב התקדמות ואסטרטגיה", על פי גרטנר. החוקרים ציינו את הצלחתה של VMware לצמצם את טביעת הרגל של תוכנת ה-Hypervisor ואת המעבר לשוק של ספקיות השירות במתכונת ענן.

אף על פי שמבחינת התחרות שהן מציבות ל-VMware דירגה גרטנר את מיקרוסופט ואת סיטריקס במעמד שווה, הרי שמהנתונים של נתח השוק עולה, כי מיקרוסופט מובילה על פני סיטריקס – וזו מודה בכך. "להערכתנו, הנתח שלנו עומד על 15%-20%, הנתח של מיקרוסופט הוא כ-25% ושל VMware – כ-50%", אמר סלייטון.

אחרים מעריכים, כי נתח השוק של VMware מגיע ללא פחות מ-80%, וככל הנראה, חוסר הוודאות נובע מכך שלא ברור כמה מבין הארגונים שמורידים את תוכנות הווירטואליזציה משתמשים בהן בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים