בית המשפט העניק לגוגל ארכה של חודשיים להגיש הצעה לספרייה מקוונת – ללא פגיעה בזכויות יוצרים

השופט קבע, כי אם גוגל לא תגיש בפרק הזמן שנקבע הצעה מתאימה, הוא יפעל לפי שיקול דעתו ● מגוגל נמסר, כי "אנחנו מנהלים מגעים אינטנסיביים עם הסופרים והמו"לים ובוחנים אפשרויות שונות בתגובה להחלטה של בית המשפט"

בית משפט אמריקני העניק לגוגל (Google) ארכה של חודשיים להגיש הצעה להקמת שירות Google Books, שאמור להפוך לספרייה הדיגיטלית הגדולה בעולם, מבלי להפר את החוקים לשמירה על זכויות יוצרים. אם גוגל לא תגיש בפרק הזמן שנקבע הצעה מתאימה, החליט בית המשפט, כי הוא יפעל לפי שיקול דעתו.

בדיון שנערך אתמול (ג') קבע השופט דני צ'ין מהערכאה השנייה של בית המשפט לערעורים דיון נוסף ל-15 בספטמבר, והורה לגוגל להגיש בתאריך זה הצעה "הוגנת" לתגמול מו"לים וסופרים על פרסום קטעים מיצירותיהם באינטרנט. המגעים לגיבוש הסכם שכזה מתנהלים בין החברה לבין המו"לים מאז 2005, ועד כה הם לא נשאו פירות.

השופט צ'ין, שהתפרסם כששלח את ברני מיידוף ל-150 שנות מאסר, דן בסוגיה של גוגל בראשונה כשכיהן כשופט מחוזי בניו-יורק והמשיך לעסוק בתיק גם לאחר שקודם ב-2010 לבית המשפט הפדראלי לערעורים.

דובר גוגל מסר, כי "אנחנו מנהלים מגעים אינטנסיביים עם הסופרים והמו"לים ובוחנים אפשרויות שונות בתגובה להחלטה של בית המשפט. במהלך הדיון ביקשנו מבית המשפט לקבל ארכה נוספת לדיון באפשרויות אלה. תהיה התוצאה אשר תהיה, אנחנו נוסיף להקל על איתור של ספרים ושימוש בהם באמצעות השירותים Google Books ו-Google eBooks".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים