גרטנר: ב-2011 יגיע מספר המשתמשים בתשלומים סלולריים ל-141 מיליון, עלייה של 38% לעומת 2010

ב-2010 עמד מספר המשתמשים בתשלומים סלולריים על 102.1 מיליון ● בסך הכל אמורות ההכנסות מתשלומים סלולריים להגיע השנה לסכום כולל של 86.1 מיליון דולרים, בהשוואה ל-48.9 מיליון דולרים בשנה שעברה - עלייה של קרוב ל-76%

מספר הצרכנים שמשתמשים בטלפון הסלולרי כדי לשלם תמורת פריטים שהם רוכשים יגיע השנה ל-141 מיליון – על פי נתונים חדשים שפורסמו ביום ו' על ידי חברת המחקר גרטנר (Gartner). זו עלייה של 38.2% בהשוואה לשנת 2010, בה עמד מספר המשתמשים בתשלומים סלולריים על 102.1 מיליון. בסך הכל אמורות ההכנסות מתשלומים סלולריים להגיע השנה לסכום כולל של 86.1 מיליון דולרים, בהשוואה ל-48.9 מיליון דולרים בשנה שעברה – עלייה של קרוב ל-76%.

העלייה בהיקף השימוש בתשלומים סלולריים צפויה למרות ההאטה בקצב היישום של הטכנולוגיה. בענפי הסלולר, הקמעונאות והכספים מבקשים לקדם את טכנולוגיית NFC (ר"ת Near Field Communication) שבאמצעותה יכולים צרכנים פרטיים לשלם תמורת פריטים בעזרת הטלפון החכם. אולם, יישום הטכנולוגיה מתנהל בעצלתיים משום שכל אחת מהשחקניות הגדולות מנסה להשלים את חלקה ולפעול בשיתוף עם שאר השחקניות כדי להרכיב את התצרף המלא.

"בשווקים המפותחים מהללות חברות את טכנולוגיית NFC מבלי להבין את המורכבות הכרוכה במודל", ציינה סנדי שן, מנהלת מחקר בחברת גרטנר. "אנו מאמינים שהאימוץ ההמוני של תשלומים בטכנולוגיית NFC ייראה רק בעוד ארבע שנים לפחות. המכשול הגדול ביותר נובע מהצורך לשנות את התנהגות המשתמשים, וזה יקרה רק לאחר שהם ישתכנעו שעדיף לשלם באמצעות הטלפון הסלולרי מאשר באמצעות כרטיס האשראי או בכסף מזומן".

בשווקים המפותחים, היישומים המובילים בתחום של התשלומים הסלולריים יהיו ככל הנראה העברות כספים וטעינה של טלפונים בתשלום מראש, צופים בחברת גרטנר. היכולת להעביר בקלות כספים לקרובי משפחה ולטעון חשבונות של מכשירים סלולריים תהיה חשובה במיוחד במזרח אירופה, במזרח התיכון ובאפריקה. השנה יגיע השיעור של העברות הכספים ל-54% מכלל התשלומים הסלולריים, בעוד ששיעורה של טעינת הטלפונים בתשלום מראש יגיע ל-32%.

עם זאת, בגרטנר סבורים שגם הקניות בחנויות קמעונאיות הן מועמדות חשובות להצלחה בתחום של התשלומים בטלפון הסלולרי. "הודות להצלחה של חנויות היישומים הסלולריים, דוגמת App Store של אפל (Apple), והמאמצים שמשקיעים גורמים דוגמת אמזון (Amazon) ואי-ביי (eBay) לקידום הפעילות בטלפון הסלולרי, יעלה ההיקף של רכישות המוצרים על ההיקף של שאר השימושים", צופה שן. "אנו מעריכים כי בשנת 2011 יגיע השיעור של רכישות המוצרים מתוך כלל העסקאות לכ-90% בצפון אמריקה, ולכ-77% במערב אירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים