הצעת חוק: כל מספרי הטלפון של שירותי החירום יאוחדו למספר אחד

ההצעה, שהוגשה על ידי הח"כים משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה, קוראת להקצות מספר טלפון אחד קליט שיקשר את המחייגים ממנו אל הגורם המתאים ● השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מתכוון לתמוך בהצעת החוק, למרות התנגדות משרד האוצר

הכנסת תדון מחרתיים (ד') בהצעת חוק שלפיה מספרי הטלפון של שירותי החירום בישראל יאוחדו למספר אחד. ההצעה הוגשה על ידי הח"כים משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה.

הצורך בהקצאת מספר אחד הוא חלק מפעילות כוללת שנערכת באחרונה להקמת רשת חירום לאומית שתרכז תחת קורת גג את כל כוחות ההצלה והחירום הפועלים בישראל במקרים של אסונות לאומיים או מלחמה. בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכנסת הוחלט, כי ההצעה תקרא להקצות מספר טלפון אחד קליט שיקשר את המחייגים ממנו אל הגורם המתאים.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מתכוון לתמוך בהצעת החוק – כך על פי המשרד. זאת, על אף שמשרד האוצר מתנגד לה מסיבות תקציביות.

יצוין, כי מספרי הטלפון של כל רשתות החירום מאוחדים למספר אחד במדינות נוספות, בהן ארצות הברית (911), אוסטרליה, ניו זילנד, מדינות האיחוד האירופי וטורקיה.

אבי יבין, יועץ אסטרטגי בנושא רשתות תקשורת רדיו ונתונים בשעת חירום, התייחס לנושא במפגש המנמ"רים של פורום C3, שנערך היום בנושא אתגרי המנמ"ר למובייל. לדבריו, קיים בישראל חוסר אחידות מוחלט בתקנים שעל פיהם מוקמים רשתות חירום וגופים כמו רשות שדות התעופה יוצאים למכרזים להקמת רשתות חירום, מבלי להתחשב בתקנים אחרים.

הוא אמר, כי הצעת החוק היא צעד חשוב שעתיד להשפיע גם על יצרני וספקי הטלפונים הניידים – עובדה שתייעל מאוד ותמקד את עבודת כוחות ההצלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים