100 שנה לפטנט הראשון של יבמ: מכונה לכרטיסים מנוקבים

הפטנט, העוסק במכונת ליווח - בניית לוח המציג נתונים שנאספו על גבי כרטיסים מנוקבים, היווה בסיס להצלחה העסקית הראשונית של החברה ● מאז, קיבלו מדענים ומפתחים של יבמ יותר מ-150 אלף פטנטים ● עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה: "המצאות וחדשנות היו תמיד חלק מרכזי באסטרטגיה העסקית של יבמ"

יבמ (IBM) מציינת השבוע את יום השנה המאה לפטנט הראשון שנרשם על שמה. הפטנט, העוסק במכונת ליווח – בניית לוח המציג נתונים שנאספו על גבי כרטיסים מנוקבים, היווה בסיס להצלחה העסקית הראשונית של החברה. מאז, קיבלו מדענים ומפתחים של יבמ יותר מ-150 אלף פטנטים.

בשנה שעברה השיגה יבמ שיא של כל הזמנים ברישום פטנטים בארה"ב, עם 5,896 פטנטים חדשים שנרשמו על שמה.

עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ציין כי "המצאות וחדשנות היו תמיד חלק מרכזי באסטרטגיה העסקית של יבמ. הן מאפשרות לחברה להתפתח ולהוביל את השוק לאורך מאה שנה – למרות השינויים הדרמטיים בתעשיית טכנולוגיות המידע".

"גם בעידן ההאטה העולמית, שהובילה אחדים מהמתחרים לצמצם את השקעות המו"פ על מנת לעמוד ביעדים קצרי טווח המשיכה יבמ לדבוק בעיקרון לפיו הגנה על השקעות המחקר שלה חיונית על מנת להבטיח את יתרונה התחרותי בעתיד. המחוייבות המתמשכת של יבמ לחדשנות ולהצגה מתמדת של חידושים והמצאות, הולידה תזרים הכנסות של מיליארד דולרים בשנה המגיעות לחברה כתמלוגים על שימוש בנכסי הקניין הרוחני שלה",  אמר כהן.

פטנטים תוצרת הארץ
מעבדות המחקר של יבמ בישראל מהוות מקור חשוב לפטנטים אותם רושמת החברה. עד היום, הוענקו 356 פטנטים אמריקאים לחידושים טכנולוגיים שפותחו במעבדות המחקר של יבמ בישראל. 1,140 בקשות לרישום פטנטים של חוקרים ומפתחים בארץ הוגשו לאורך שנות קיום המעבדות.

אחד הפטנטים המוכרים ביותר לכל משתמש אינטרנט, אשר נהגה ופותח בישראל, הוא זה של שינוי צבע הקישורית באתר אינטרנט. פטנט US5806077, שפותח על ידי חוקרי יבמ בישראל, הגדיר לראשונה את המנגנון שבו לחיצה על קישורית היפר-טקסט משנה את צבע הקישורית בהצגות הבאות שלה, על מנת להזכיר למשתמש כי כבר ביקר באתר אליו היא מובילה.

פטנט אחר שפותח על ידי חוקרים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה משפר את הזיהוי האוטומטי של לוחיות רישוי רכב בכבישי אגרה. השיפור, בשיעור של כ-20% יושם לראשונה  במערכות ניהול התחבורה בשטוקהולם, שוודיה, ומאפשר להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים או חשיכה המקשים על הפעלת  שיטות זיהוי קודמות. הפעלת המערכת צמצמה את היקף כוח האדם שנדרש קודם לכן לפיענוח אנושי של מספרי הרישוי והורידה את עלויות קליטת הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים