דו"ח: הסיכון שמשתמשי אנדרואיד ייפגעו ממזיקים גבוה כיום פי שניים מאשר לפני חצי שנה

הסבירות היא שלפחות 30% מהמשתמשים כיום במכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד ילחצו מתישהו על קישור זדוני - כך לפי דו"ח שפרסמה חברת Lookout, שמספקת שירותי אבטחה וגיבוי למכשירים ניידים ● הנתונים אינם כוללים מכשירי iPhone, אך על פי ההערכות של מומחי Lookout, שיעור הסיכונים במכשירים אלה אמור להיות דומה

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

הסיכון של המשתמשים בטלפונים חכמים עם מערכת הפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) להיפגע ממזיקים גבוה כיום פי 2.5 מאשר לפני שישה חודשים. כמו כן, הסבירות שמשתמשים במכשירים ניידים ילחצו על קישור זדוני מוערכת כיום ב-30% – כך על פי דו"ח שפרסמה אתמול (ג') חברת Lookout, שעוסקת באבטחה של מכשירים ניידים. הדו"ח פורסם לקראת וועידת רד הט (Red Hat) שנערכת השבוע בלאס ווגאס.

הנתונים מבוססים על שיעורי המזיקים שמתגלים על ידי המשתמשים בתוכנת Lookout למכשירי אנדרואיד. הנתונים שצוינו לעיל אינם כוללים מכשירי iPhone, אך על פי ההערכות של מומחי Lookout, שיעור הסיכונים בהם אמור להיות דומה.

"השיעור הגבוה מראה שהמשתמשים במכשירים ניידים ניצבים כיום בפני סיכונים דומים לאלה שניצבים בפני המשתמשים במחשבי PC. המשתמשים קוראים במכשירים הניידים דואר אלקטרוני, גולשים עמם בפייסבוק (Facebook), מתכתבים בהודעות טקסט ומתעדכנים בטוויטר (Twitter) – בדיוק כפי שהם נוהגים לעשות במחשבים אישיים", צוין בדו"ח.

חלק מהאיומים באינטרנט, דוגמת מתקפות הפישינג, אינו מוגבל לפלטפורמה מסוימת, בעוד שאיומים אחרים, דוגמת אתרי אינטרנט שמכילים קוד שנועד לנצל פרצות בדפדפנים מסוימים, מכוונים נגד פלטפורמות ספציפיות. על פי ההערכות, 500 אלף בני אדם נפגעו במחצית הראשונה של השנה ממזיקים שמיועדים למערכות אנדרואיד. מספר היישומים שנגועים במזיקים עלה משמונים בינואר השנה ל-400 בחודש יוני האחרון (נתון זה מתייחס הן למערכות אנדרואיד והן למערכות iOS).

יצוין, כי Lookout אוספת נתונים מיותר מ-700 אלף יישומים המיועדים למכשירי אנדרואיד ו-iPhone ומ-10 מיליון מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם. החברה מציעה שירות אבטחה בגרסה חופשית או בגרסה הכרוכה בתשלום. היישום להורדה של החברה מוצע למכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, אך לא למכשירי iPhone.

שניים מהמזיקים הנפוצים ביותר למכשירי אנדרואיד הם הסוס הטרויאני DroidDream, שיישומים שהיו נגועים בו הוסרו על ידי גוגל מחנות היישומים שלה במרץ האחרון ופעם נוספת ביולי, ו- GGTracker, שתוכנן במיוחד על מנת לגנוב כספים ממשתמשי אנדרואיד בארצות הברית, באמצעות הרשמה לשירותים שכרוכים בתשלום גבוה וללא ידיעת המשתמשים.

להערכת Lookout, קיימים למעלה מ-80 יישומים תוכננו במיוחד על מנת להשתלט על מכשירים של משתמשים תמימים באמצעות מזיקים שונים. מפיצי המזיקים אורזים מחדש גרסאות של יישומים לגיטימיים ומוסיפים להן את המזיקים, על מנת להטעות את המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים