אורית טרומפר-סלע, EMC ישראל: "קל לנו לגייס עובדים"

לדברי טרומפר-סלע, מנהלת משאבי האנוש של סניף המכירות והשירותים של EMC בישראל, החברה נהנית מפניות רבות של דורשי עבודה, בין היתר, בגלל המיתוג שלה כמובילה טכנולוגית ● 70% מהעובדים מגיעים, לדבריה, במסגרת מבצעי "חבר מביא חבר"

במחלקת משאבי האנוש של סניף המכירות והשירותים של EMC בישראל מרוצים. לאחרונה, הם נהנים מכמות גדולה של פניות מצד דורשי העבודה, כאשר רוב העובדים מגיעים במסגרת מבצעי "חבר מביא חבר". בראיון לאנשים ומחשבים הסבירה אורית טרומפר-סלע, מנהלת משאבי האנוש של סניף המכירות והשירותים של EMC בישראל, את הסיבות לכך.

האם יש יתרונות בגיוס בסניף מקומי של חברה בינלאומית גדולה?
"הגיוס מתבצע לפי התהליכים של EMC הבינלאומית. אנו נהנים מאחוז גבוה של פניות אלינו מצד דורשי עבודה מכיוון ש-EMC נחשבת היום מותג מאד חזק. אני שמחה להגיד שהרגשת המחויבות והסיפוק של העובדים גורמת לכך שמרבית המגויסים החדשים מגיעים אלינו מתוך הבית באמצעות מבצע 'חבר מביא חבר'. השנה, חווינו גם צמיחה עסקית שתרמה לאטרקטיביות החברה".

כמה זמן לוקח הליך הגיוס הממוצע ומה השלבים שבדרך?
"אנחנו רוצים את האנשים כמה שיותר מהר אך יחד עם זאת, לא מוותרים על שום שלב בדרך. אם זה אומר ראיונות של משאבי אנוש וראיונות מקצועיים, מבדקים ממוחשבים, בדיקה של היכולות האנליטיות ופנייה לממליצים. פרק הזמן המינימלי של תהליך גיוס הוא בדרך כלל שבועיים, במקרים מסוימים אף יותר. אנו מאד מקפידים בתהליכי הגיוס והשורה התחתונה היא, שהמנהלים שבעי רצון מהתהליך.  כפי שאמרתי, 70% מהגיוסים הם במסגרת 'חבר מביא חבר' וזה מעיד על מחויבות העובדים לחברה ועל שביעות רצון".

איך יוצרים את המחויבות הזאת שאת מדברת עליה?
"זה הכל יחד – כשאתה מרגיש שאתה חלק מצוות מנצח זה רק מחבר אותך עוד יותר. חברה מובילה, הצלחות עסקיות, חדשנות טכנולוגית, מנהלים שקרובים לעובדים ותומכים בהם – כל זה מייצר תרבות ארגונית של מחויבות".

מה ההיצע שלכם לעומת הביקוש?
"פחות או יותר ברמה שווה. בשנה האחרונה גייסנו לא מעט אנשים בזכות שיתופי פעולה דוגמת זה עם VMware, ובזכות חטיבות חדשות שרכשה החברה".

מה התחומים שאליהם אתם מגייסים?
"התחומים שאליהם אנו מגייסים כוללים את מחלקות ה-Professional Services וה-Customer Support. אנשי תמיכה עבור הלקוחות בתחומי וירטואליזציה ומיחשוב ענן, איחסון וגיבויים, עם ידע באבטחת מידע. את מרבית האנשים אנו מגייסים לעבודה מול לקוחות ישראלים, חלק מצומצם מהגיוס הוא של צוותים או מנהלים האחראים גם על גזרות שמעבר לים".

מיחשוב ענן ושיתופי הפעולה כמו זה שהזכרת עם VMware פותחים אפשרויות ותפקידים שלא היו בעבר. כיצד מגייסים אנשי מקצוע לתפקידים שאין בהם ניסיון מוגדר?
"אין תואר אקדמי ב-IT או בווירטואליזציה, לכן, בהרבה מקרים, הניסיון חשוב מהתואר. אנחנו מחפשים אנשים עם ידע רחב ב-IT שהוא הכי קרוב אלינו, ומשם ממשיכים בתהליך ההכשרה בכל מיני דרכים – בהתאם לעובד. יש לנו תהליכי הכשרה פנים ארגוניים. חלק מהעובדים עוברים הכשרה תוך כדי העבודה עצמה, ובחלק אחר, החברה משקיעה בהכשרה. עד היום לא נזקקנו לתהליכים חיצוניים אך במידת הצורך נעשה גם את זה.

בנוסף, יש לנו הרבה אנשי טכנולוגיה מצטיינים מתוך החברה שמדריכים את החדשים. מיחשוב ענן הוא אחד התחומים החזקים ועבורו אנו מחפשים את האנשים בעלי הרקע הכי רחב. אנשי הפריסייל לתחום זה מיועדים להיות יועצים בכירים לארגונים בתחום כך שהם חייבים להיות ברמה המקצועית  הגבוהה ביותר"

מה הצפי לשנה הבאה?
"אנו ממשיכים באיתור אנשים טכנולוגיים מקצועיים עבור השירותים שאנו מספקים. אני מאמינה שבעוד חודש-חודשיים נהיה חכמים יותר לגבי העתיד ומיחשוב הענן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד EMC

    רק חבל שאת מנהלת משאבי אנוש גרועה!

אירועים קרובים