מכונית ללא נהג של גוגל הייתה מעורבת בתאונת דרכים

לדברי גוגל, בדקות התאונה המכונית לא ננהגה לבד ● "אחת המטרות שלנו היא למנוע התנגשויות כמו זו, שהתרחשה בשעה שהמכונית הייתה נהוגה על ידי אדם באופן ידני", אמר דובר של גוגל ● עוד הוא הוסיף, כי צי המכוניות הרובוטיות של החברה כבר ביצע נסיעות של 160 אלף מיילים בצורה אוטומטית ו"ללא תקריות"

אחת מהמכוניות ללא נהג של גוגל (Google) התנגשה במכונית, אך לדברי גוגל, בדקות התאונה המכונית לא ננהגה לבד. בסוף השבוע פרסם אתר jalopnik.com כי מכונית גוגל ללא נהג עשתה תאונה והתנגשה במכונית, ואף פרסם תמונה של המכוניות מיד לאחר התאונה, שנשלחה על ידי אחד הגולשים, שצולמה בקרבת משרדי גוגל במאונטיין ויו שבקליפורניה. מכונית הניסוי של גוגל מזוהה לפי הציוד המותקן על גגה, השונה ממכוניות Streetview.

לדברי דובר של גוגל, התאונה לא התרחשה כשהיא פעלה בנהיגה עצמית אוטומטית. "בטיחות היא בראש מעיינינו", הוא אמר. "אחת המטרות שלנו היא למנוע התנגשויות כמו זו, שהתרחשה בשעה שהמכונית הייתה נהוגה על ידי אדם באופן ידני". עוד הוא הוסיף, כי צי המכוניות הרובוטיות של החברה כבר ביצע נסיעות של 160 אלף מיילים בצורה אוטומטית ו"ללא תקריות".

באוקטובר 2010 חשפה גוגל את המכונות הרובוטיות שלה, לאחר שכבר ביצעו נסיעות אוטומטיות רבות. כל מכונית מצוידת במצלמות וידיאו, בחיישני רדאר ובקרן לייזר שסורקת את סביבות המכונית ומזהה את התנועה סביבה. המכוניות מנווטות את דרכן באמצעות מפות מוכנות וחיישני GPS.

למרות שהמכוניות מסוגלות לנהוג בצורה אוטומטית לגמרי, גוגל מסרה כי מעולם לא שחררה לדרך מכונית לא מאוישת. במושב הנהג תמיד יושב אדם שיכול בכל רגע נתון לבטל את הבקרה האוטומטית. בזכות הגיבוי האנושי, קיבלו מכוניות גוגל אישור חוקי ממחלקת הרישוי במדינות קליפורניה ונוואדה.

מסתבר כעת, שדווקא הגיבוי האנושי הוא שכשל וגרם לתאונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים