אינטל: ירידה של 55% ברווח הנקי ו-26.13% בהכנסות
ענקית המעבדים רשמה ברבעון הראשון של 2009 רווח נקי של 647 מיליון דולרים והכנסות של 7.15 מיליארד ● הרווח הנקי למניה ירד ב-56%, ל-0.11 דולרים ● פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל: הסיבה לירידות בהכנסות וברווחיות של החברה - הירידה בביקוש למחשבים אישיים
תוצאות רעות לאינטל ברבעון הראשון של 2009: מהדו"חות הכספיים לרבעון זה, שאותם פרסמה החברה בסוף השבוע, עולה שהרווח הנקי שלה ירד בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-55%, והגיע ל-647 מיליון דולרים. זאת לעומת 1.44 מיליארד ברבעון הראשון של 2008. הרווח הנקי למניה ירד ל-0.11 דולרים – קיטון של 56% לעומת 0.25 דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסות החברה ירדו ב-26.13% – 7.15 מיליארד דולרים ברבעון המדווח לעומת 9.67 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. עלות ההכנסות של אינטל ברבעון זה הסתכמה ב-3.898 מיליארד דולרים – ירידה של 13.03% לעומת 4.47 מיליארד ברבעון המקביל בשנה שלפני כן.
הרווח הגולמי של החברה עמד בשלושת החודשים הראשונים של 2009 על 3.26 מיליארד דולרים – ירידה של 37.37% לעומת 5.21 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-45.64%, לעומת 53.83%.
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון המדווח ב-670 מיליון דולרים – ירידה של 67.51% לעומת 2.06 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי השולי עמד על 9.38%, לעומת 21.32% ברבעון המקביל ב-2008.
בשלושת החודשים הראשונים של 2009 היו לחברה הוצאות תפעוליות של 2.59 מיליארד דולרים – ירידה של 17.62% לעומת 3.15 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. בכלל זה, ירדה ההוצאה של אינטל על מחקר ופיתוח ב-10.23%, והגיעה ל-1.32 מיליארד דולרים לעומת 1.47 מיליארד ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. ההוצאות הניהוליות ירדו ברבעון המדווח ב-11.05%, ועמדו על 1.2 מיליארד דולרים לעומת 1.47 מיליארד דולרים ברבעון המקביל ב-2008.
למרות הירידה בהכנסות וברווחיות, רשמו המזומנים ושווי ערך מזומנים של אינטל ברבעון המדווח עלייה של 5.5%, והגיעו ל-3.54 מיליארד דולרים לעומת 3.35 מיליארד בסוף שנת 2008.
פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל, אמר שהסיבה העיקרית לירידות בהכנסות וברווחיות של החברה היא הירידה בביקוש למחשבים אישיים. לדבריו, "אנחנו מאמינים שהירידה הזאת נבלמה, והענף חוזר למגמות העונתיות הרגילות". אוטליני הוסיף, כי "אינטל התאימה את עצמה לסביבה העסקית הנוכחית. יש לנו ליין מוצרים שמספק את הצרכים של שוק משתנה".
תגובות
(0)