מארק דין, בכיר ביבמ: "נגמר עידן ה-PC"

"מחשבי ה-PC הולכים בדרכם של שפופרות הריק, מכונות הכתיבה, תקליטי הוויניל, מסכי ה-CRT ונורות הלהט החשמליות", כתב דין, CTO לאזור המזרח התיכון ואפריקה ביבמ, ומי שהיה בין תריסר מעצבי ה-PC הראשון של הענק הכחול, בבלוג של החברה ● דין, שלדבריו משתמש כעת בטאבלט כ"מחשב העיקרי" שלו, מאמין שהמיחשוב לא מתרכז עכשיו סביב מכשירים, אלא באינטראקציה של האנשים מולם

האם נגמר עידן מחשבי ה-PC? מארק דין, CTO לאזור המזרח התיכון ואפריקה ביבמ (IBM), ומי שהיה בין תריסר מעצבי ה-PC הראשון של החברה, חושב שהגיע הזמן להיפרד: "מחשבי ה-PC הולכים בדרכם של שפופרות הריק, מכונות הכתיבה, תקליטי הוויניל, מסכי ה-CRT ונורות הלהט החשמליות", הוא כתב בבלוג של החברה לקראת יום הולדתו ה-30 של מחשב ה-PC הראשון של יבמ, שחל ביום שישי האחרון.

"כשלקחתי חלק בתכנון ה-PC", כותב דין, "לא חשבתי שאחיה מספיק זמן ואהיה עד לשקיעתו. אבל בעוד שמחשבי ה-PC ימשיכו להיות בשימוש נרחב, הם כבר לא שייכים לחזית המובילה של המיחשוב".

"אני גאה בכך שהייתי בין תריסר המהנדסים של יבמ שעיצבו את המכונה הראשונה, והייתי בר מזל להוביל את עסקי ה-PC של יבמ שבאו בעקבותיה בשנות ה-80'. אולי זה יישמע מוזר, אבל אני גם גאה שיבמ החליטה לעזוב את עסקי המחשב האישי ב-2005, שנמכרו ללנובו".

דין, שלדבריו משתמש כעת בטאבלט כ"מחשב העיקרי" שלו, מאמין שהמיחשוב לא מתרכז עכשיו סביב מכשירים, אלא באינטראקציה של האנשים מולם. "בימים אלה", הוא כותב, "כבר ברור שהחדשנות משגשגת במיטבה לא עם מכשירים, אלא במרחב החברתי שביניהם, במקום שאנשים ורעיונות נפגשים ומתקשרים".

אין ספק שדין מאמין באסטרטגיה של החברה שלו: יבמ משתחררת מייצור מכשירים, ובאמצעות יוזמות Smarter Planet שלה מתמקדת במודלים של שימוש ותהליכים יותר מאשר בחומרה. גם דין מודה בכך: "חלק עיקרי במהפך המתמשך שלנו הוא האסטרטגיה של נטישת עסקי החפצים והתרחבות בשווקים בעלי ערך גבוה יותר", הוא כותב. "במהלך 10 השנים האחרונות, נוסף להפסקת עסקי ה-PC,  יצאנו גם מכונני דיסקים ומדפסות… כשרבים בתעשיית הטכנולוגיה תמהו על החלטת יבמ לצאת מעסקי ה-PC בזמנו, כעת ברור שהחברה שלנו הייתה בחיל החלוץ של עידן הפוסט-PC".

הנה כי כן, מסתבר שיבמ – או לפחות אחד ממנהליה הוותיקים – מוצא את עצמו בקו אחד עם סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), שהצהיר בהכרזת ה-iPad 2: "אנו חיים בעולם של פוסט-PC".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים