פרויקט להב"ה: משרד האוצר אמנם הוסיף תקנים למרכזים החדשים – אבל "מייבש" את הישנים

האוצר הוסיף תקן של מדריך אחד לכל מרכזי להב"ה שהופרטו, אבל ב-14 המרכזים שלא הופרטו, קיים מחסור חמור במדריכים ● עובדים בלהב"ה: האוצר אינו מאשר לגייס אנשים, כי שכרם של הוותיקים גבוה יותר מזה של העובדים במרכזים שהופרטו ● זאת ועוד: בחלק מהמרכזים החדשים אין מקום פיסית למדריכים החדשים שאושרו, וחלק מהם יקבלו שכר מבלי שיעבדו בפועל ● האוצר: "הבעיה ידועה ומטופלת"

השמחה על הפתרון שמצא משרד האוצר לבעיית העסקת המדריכים ב-17 מרכזי להב"ה החדשים, הייתה כנראה מעט מוקדמת. עובדי 14 מרכזי להב"ה הוותיקים, אלו שלא הופרטו, מתלוננים כי בעוד שהתקן החדש של החשב הכללי – כפי שאושר בהסכם הפשרה עם ג'ון ברייס ואומגה – מאפשר להעסיק חמישה מדריכים ב-14 המרכזים שלא הופרטו, קיים מחסור חמור במדריכים במרכזים הללו. המחסור חמור עד כדי כך, מדווחים העובדים, כי הם אפילו לא מצליחים לעמוד בתקן המקורי, של ארבעה מדריכים לכל מרכז.

מרכזי להב"ה פרושים בפריפריות שברחבי הארץ, באזורים המאופיינים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה. הפעילות במרכזים אלו מהווה נדבך חשוב בפעילות התושבים המבוגרים והצעירים בשעות אחר הצהריים והערב, שחלקם לא נהנים מגישה קבועה למחשבים ולאינטרנט בביתם. מרכזי להב"ה נועדו לצמצם את הפער הדיגיטלי במדינת ישראל, אולם בשל מחסור במדריכים – מספר התושבים שיכול ליהנות מהפעילות של מרכזי להב"ה קטן בהרבה מהרצוי.

מפרטים שהגיעו למערכת אנשים ומחשבים עולה, כי בישובים דוגמת אופקים וטירת הכרמל, מאיושים רק שתי משרות של מדריכים, בעוד שהתקן הוא כאמור ארבעה. ביישוב רהט מאוישות 2.5 מישרות בלבד. בבית שאן, מגדל העמק, נצרת עילית, שפרעם, ובית שמש מאוישות שלוש מישרות.

גורמים באותם מרכזי להב"ה טוענים, כי אין בעיה לגייס עובדים חדשים, ועל שולחנם של מנהלי המרכזים מונחים טפסי קורות חיים של צעירים רבים שרוצים לעבוד. עם זאת, מסיבות שאינן ברורות, מזה תקופה ארוכה מעכב משרד האוצר את אישור גיוס המדריכים החדשים. לטענת העובדים באותם מרכזי להב"ה, הסיבה היא שהעובדים במרכזים הללו ממשיכים לעבוד בשיטת ה-"קוסט-פלוס", המאפשר תעריף שכר גבוה יותר, ולכן מעכב האוצר גיוס עובדים חדשים.

מדריכים – יש, מקום – אין

אבל בכך לא נגמר האבסורד. בחלק ממרכזי להב"ה החדשים שהופרטו, שם גיוסו חמישה מדריכים לפי התקן, אין מקום פיסית לאכלוס כל המדריכים וגם אין ציוד מתאים. הסיבה היא שהמרכזים מאובזרים בכיתות לימוד ומחשבים המאפשרות עבודה במקביל לעד ארבעה מדריכים. המשמעות היא שבכל פרק זמן נתון יהיה מדריך אחד מחוסר עבודה.

"מישהו במשרד האוצר לא חשב על הדברים עד הסוף כאשר ניסח את הסכם הפשרה", אמר לאנשים ומחשבים אחד מעובדי להב"ה. "בחלק מהמרכזים יש מדריכים שאין להם איפה לעבוד, ובמרכזים אחרים משוועים לכוח אדם".

דובר משרד האוצר מסר בתגובה לטענות, כי "הנושא ידוע ומטופל".

מצבת כוח האדם במרכזי להב"ה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים