חלונות 8: מיקרוסופט תשלב את ממשק ה-Ribbon ב-Windows Explorer

הוספת הממשק החדש תאפשר לגשת לפקודות שונות בלחיצת כפתור, ביניהן גם פקודות מתקדמות, כמו העברה והעתקה של קבצים, קביעת מאפיינים, בחירת קבצים והיפוך בחירת קבצים ● "ה-Ribbon יאפשר לנו ליצור מנהל קבצים טוב יותר בו הפקודות יזכו למיקום אמין והגיוני בסביבה שמספקת חוויה יעילה", כתב סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת Windows ו-Windows live, באתר המפתחים של החברה

מיקרוסופט (Microsoft) חשפה אתמול (ב') פרטים נוספים לגבי ההשקה ההולכת ומתקרבת של מערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 8 (Windows 8) והתמקדה בתוספות למנהל הקבצים שלה, Windows Explorer. החידוש העיקרי עליו דיווחה הענקית מרדמונד, הוא הכללת ממשק ה-Ribbon ב-Windows Explorer, בדומה לממשק של היישומים המשרדיים שמציעה מיקרוסופט במסגרת חבילת אופיס 2010 (Office 2010) וביישומים החינמיים הכלולים בערכת Windows Live Essentials.

הממשק החדש יאפשר למשתמשים לגשת לפקודות שונות בלחיצת כפתור אחת כשבמיקרוסופט החליטו לכלול גם פקודות מתקדמות יחסית וביניהן, העברה והעתקת קבצים לתיקייה אחרת, קביעת מאפיינים, בחירת קבצים והיפוך בחירת קבצים לצד פקודות מסורתיות יותר כמו העתקה, מחיקה וקביעת שם חדש – כפי שדיווחה החברה בשבוע שעבר.

במיקרוסופט ציינו, כי בחברה ביצעו מחקר כדי לבדוק באלו פקודות מרבים משתמשי חלונות להשתמש כשהם נמצאים בסייר חלונות, ובממשק החדש. לטענת מיקרוסופט, ניתן למצוא גישה מהירה לכ-80% מהפקודות האפשרויות ב-Windows Explorer בכלל, ולכל הפקודות הפופולריות בפרט. הפקודות מסודרות תחת לשוניות שונות, ביניהן לשונית שיתוף ולשונית ניהול, ובנוסף מופיעות תוויות משנה הקשורות לקבצים המוצגים ולאלו שבוחרים.

כך, לדוגמה, אם נכנסים לתיקייה שמכילה תמונות, מציג ממשק ה-Ribbon פקודות רלוונטיות, בין האפשרויות שניתן למצוא תחתיהן, כפתור שבלחיצה עליו מוצגים כל פרטי התמונה, חיפוש לפי תאריכי צילום, וכפתור שבלחיצה אחת מגדיר את התמונה הנבחרת כתמונת רקע לשולחן העבודה של חלונות.

בפוסט מפורט שעלה באתר המפתחים של מיקרוסופט מסביר סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות (Windows) ו-Windows Live במיקרוסופט, את המהלכים שהובילו להגדרת הממשק החדש, תוך שהוא גם מציג את ההיסטוריה וההתפתחות של סייר חלונות מאז ימיו הראשונים ועד לגרסתו הנוכחית החדשה.

"ממשק ה-Ribbon יאפשר לנו ליצור מנהל קבצים טוב יותר בו הפקודות יזכו למיקום אמין והגיוני בסביבה שמספקת חוויה יעילה. הגמישות של הממשק עם ריבוי הצלמיות, הלשוניות, המבנה הגמיש והאפשרויות ליצירת קבוצות מבטיח שנוכל גם לכבד את המורשת של Windows Explorer", כתב סינופסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים