ג'יימס גוסלינג, יוצר הג'אווה, עוזב את גוגל

גוסלינג, שהצטרף לגוגל במרץ השנה, החל לשמש כארכיטקט תוכנה בכיר ב-Liquid Robotics ● בעבר עבד גוסלינג בסאן, שם היה מיוצרי הג'אווה בשנות ה-90 המוקדמות, וזמן קצר לאחר המיזוג של החברה עם אורקל, החליט לעזוב את החברה תוך שהוא מתייחס ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, כ-"נסיך האופל"

ג'יימס גוסלינג, יוצר שפת הפיתוח ג'אווה (Java), עזב את גוגל (Google) והחל לשמש כארכיטקט תוכנה בכיר ב-Liquid Robotics. גוסלינג אמר כי לעזוב את ענקית החיפוש הייתה החלטה קשה עבורו, אבל ההזדמנות שנקרתה בדרכו, לעבוד עם חבריו משכבר הימים בסאן (Sun Microsystems) על כמה פרויקטים מעניינים וחדשים הכריעה את הכף.

בנוסף, הצטרפותו של גוסלינג לחברה החדשה תביא להרחקתו מהמאבק שבין גוגל ואורקל (Oracle) על השימוש של ג'אווה במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). בראש Liquid Robotics עומד ביל ואס, ששימש בכמה תפקידי מפתח בסאן, לרבות מנהל אבטחת מידע ראשי ומנמ"ר.

ביוני האחרון גייסה החברה בסבב גיוס רביעי 22 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון. החברה מתמודדת עם בעיות בעולם נפחי הנתונים הגדולים באופן זול לצד הצורך לשליטה ולטיפול בנתונים. החברה פיתחה גלשן בלתי מאויש, מעין רובוט ימי, האוסף ודוגם נתונים מהאוקיינוסים השונים ובאמצעות תקשורת לווינית מבוססת מיחשוב ענן, מטפלת בהם ומנתחת אותם. מכון אוקיינוגרפיה רבים בעולם נמנים על לקוחות החברה.

באפריל 2010 הודיע גוסלינג בבלוג שלו, כי הוא עוזב את אורקל. גוסלינג היה סגן נשיא בכיר בסאן, ועד שעזב את אורקל, שימש שם כ-CTO. את לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, כינה "נסיך האופל".

גוסלינג, בן 57, החל לעבוד בסאן ב-1984 והיה מיוצרי הג'אווה בשנות ה-90 המוקדמות. כשהאיחוד האירופי אישר את עסקת סאן-אורקל, כתב גוסלינג בבלוג שלו פוסט תחת הכותרת "היה שלום, חבר ותיק". הפוסט לא כלל מילים, אלא עיבוד מחשב ובו נראים שני פינגווינים, המסמלים את לינוקס (Linux), עומדים ליד קברה של סאן. על הקבר היה כתוב: "סאן. תנוח על משכבה בשלום. 1982-2010. הרשת היא". כיתוב זה הוא פרפראזה אירונית על החזון של סאן לאורך השנים, שלפיו "הרשת היא המחשב". כמה ימים לאחר מכן כתב בבלוג: "מספיק להיות יבבניים. זה הזמן להסתכל קדימה ולהיערך לקראת השינוי, כי אנחנו חברה מאוחדת. מהחיבור של סאן ואורקל יוצא שנורקל". גוסלינג הצטרף לשורה ארוכה של בכירים בסאן שעזבו אותה במהלך המיזוג הארוך עם אורקל.

באוגוסט שנה שעברה הסלים גוסלינג את מאבקו באורקל והשיק קו של חולצות-טי לוחמניות. הוא קרא למשתמשי ג'אווה ללבוש חולצות עליהן כתוב "שחררו את ג'אווה" ו-"אורקל, תתחילו לקיים הבטחות", בכנס אורקל השנתי בסן פרנסיסקו.

במרץ השנה הצטרף גוסלינג לגוגל – שנגדה הוגשה תביעה על היישום של טכנולוגיות ג'אווה במערכות אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים