בית משפט: הוט תשלם 19 מיליון שקלים לתאגיד גבייה ושידור אירופי בגין הפרת זכויות יוצרים

המשפט התנהל משנת 2000 ובמרכזו עמדה דרישת תאגיד הגביה האירופאי לשידורי משנה בכבלים, AGICOA, כי הוט והחברות שקדמו לה ומוזגו לתוכה, ישלמו פיצויים עבור שידורי משנה שהעבירו בשנים 1993-2000, מבלי ששילמו עבורם תמלוגים ל-AGICOA ● בית המשפט קיבל את טענות AGICOA ופסק כי הוט הפרה את זכויות היוצרים של המפיקים העצמאיים של יצירות המשודרות בלפחות עשרה ערוצים שנקלטו על ידי צופי הוט בישראל

בית משפט מחוזי מרכז קבע כי הוט תשלם ל-AGICOA, תאגיד הגביה האירופאי לשידורי משנה בכבלים, 19 מיליון שקלים בגין שידורי משנה מערוצים זרים ללא רשות ותוך הפרת זכויות יוצרים. השופטת אסתר שטמר, מבית משפט מחוזי מרכז, פסקה שלשום (ב') כי הוט תשלם 10 מיליון שקלים בתוספת ריבית והצמדה ממרץ 2000, סכום העומד על כ-19 מיליון שקלים. AGICOA הוא תאגיד הגביה האירופאי לשידורי משנה בכבלים, המאגד מפיקים וארגונים מרחבי העולם. השופטת קבעה כי הוט שידרה מערוצים זרים ללא רשות ותוך הפרת זכויות יוצרים.

המשפט התנהל משנת 2000 ובמרכזו עמדה דרישת AGICOA כי הוט והחברות שקדמו לה ומוזגו לתוכה, ישלמו פיצויים עבור שדורי משנה שהעבירו בשנים 1993-2000, מבלי ששילמו עבורם תמלוגים ל-AGICOA. הנתבעות המקוריות היו חברות הכבלים שפעלו בישראל בעת הגשת התביעה: תבל, מת"ב, ערוצי זהב, עידן, וגוונים.

AGICOA, שיוצגה על ידי עורכי הדין צביקה שטוירמן, יפית מונטקיו, ורותם פרמינגר ממשרד עוה"ד יוסיפוף, כהן, קורן, גרודברג ושות', טענה כי הוט נטלה לשימושה ללא רשות ותוך שהיא פועלת בניגוד לרישיון שקיבלה מהמדינה (המחייב אותה להסדיר את סוגיית זכויות היוצרים ) מאות אלפי יצירות ששודרו בערוצים הזרים. עוד נטען בתביעה כי העברת שידורי משנה תוך סירוב לשלם תמלוגים עבורם היא הפרת זכויות יוצרים ולכן היא זכאית לפיצויים. התביעה התייחסה לעשרה ערוצים לפחות שנקלטו על ידי צופי הוט בישראל:SAT3 ,RTL ,CANELE5 ,TVE  ,ARTE ,TV5 ,FRANCE2 ,SAT1 ועוד ערוצים מרוסיה, טורקיה והונג-קונג. בית המשפט קיבל את טענות AGICOA ופסק כי הוט הפרה את זכויות היוצרים של המפיקים העצמאיים, דוגמת וורנר (Warner), בואנה ויסטה (Buena vista), סוני (Sony) ו-MGM, של יצירות המשודרות בערוצים הללו, אשר AGICOA מופקדת על הגנתם.

הוט טענה כי כרתה הסכמים שונים בין עם המפיקים ובין עם הערוצים הזרים, ביניהם הסכמים במשתמע, הסכמים בעל פה וגם כמה בודדים בכתב, וטענה כי אין ל-AGICOA מעמד עצמאי להגיש תביעתה, בין אם נוכח סוג הזכויות בהן היא אוחזת ובין נוכח הטענה להיותה הסדר כובל לכאורה.

השופטת שטמר דחתה את כל טענות הוט וקבעה כי החברה הפרה את זכויות היוצרים של המפיקים כשהעבירה את היצירות בשידור משנה בערוצים הללו ללא רשותם. היא הוסיפה כי הוט הייתה חייבת בתשלום עבור שידורן של היצירות בשידור משנה. על פי פרקליטי AGICOA, "פסק הדין מהווה תקדים משפטי, המקנה מעמד לארגון גביה קולקטיבי לתבוע בגין הפרת זכויות יוצרים, תוך דחיית טענות הוט בנוגע לעצם קיום זכות התביעה של הארגון".

עוד חוייבה הוט בתשלום הוצאות תביעה וכן שכר טרחה לעורכי הדין של AGICOA בסכום של 500 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים