דיווחים: סמסונג מגלה עניין במערכת ההפעלה Meego

הידיעה ממחישה את ההתלבטויות בקרב יצרניות הסלולר שמשתמשות במערכות אנדרואיד, בעקבות הרכישה של מוטורולה על ידי גוגל: אם עד כה שימשה גוגל כספקית של מערכות הפעלה בלבד, הרי שכעת היא הופכת למתחרה ישירה של החברות שלהן היא מספקת את מערכת ההפעלה - ומשקיפים רבים מעריכים כי כעת יעדיפו שאר היצרניות להתבסס על מערכות הפעלה משלהן ● לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת סמסונג

סמסונג (Samsung) שוקלת לרכוש את הזכויות על מערכת ההפעלה Meego, שפותחה במסגרת שיתוף פעולה בין אינטל (Intel) לבין נוקיה (Nokia) וכיום כמעט שלא נעשה בה שימוש. כך עולה מידיעה שפורסמה באתר Mobiledia ונסמכת על מקורות בענף. לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת סמסונג. ידיעה קודמת על כך שבסמסונג מגלים עניין במערכת ההפעלה WebOS של HP הוכחשה נמרצות על ידי סמסונג.

הידיעה ממחישה את ההתלבטויות בקרב יצרניות הסלולר שמשתמשות במערכות אנדרואיד, בעקבות הרכישה של מוטורולה (Motorola) על ידי גוגל (Google). אם עד כה שימשה גוגל כספקית של מערכות הפעלה בלבד, הרי שכעת היא הופכת למתחרה ישירה של החברות שלהן היא מספקת את מערכת ההפעלה – ומשקיפים רבים מעריכים כי כעת יעדיפו שאר היצרניות להתבסס על מערכות הפעלה משלהן.

בניגוד ליצרניות אחרות של מכשירי אנדרואיד, לסמסונג יש כבר מערכת הפעלה משלה – מערכת Bada – שזוכה להצלחה בדרום מזרח אסיה. בחברה התייצבו מאחורי מערכת Bada ויתכן מאוד שגם הידיעה על העניין במערכת Meego תוכחש במהרה.

נוקיה, מצידה, הציגה מכשיר טלפון אחד עם מערכת Meego. המכשיר זכה לשבחים אך נוכח הבחירה של נוקיה להתמקד במערכות חלונות פון של מיקרוסופט (Microsoft) לא מתכוונים בחברה להציג מכשירי Meego נוספים. בניגוד למערכת WebOS, שזכתה לתמיכה מסוימת בקהילת המפתחים, למערכת Meego לא מוצעים כיום כלל יישומים מצד שלישי. עם זאת, באינטל מעוניינים מאוד למכור את מערכת Meego, לאחר שהשקיעו בה משאבי פיתוח רבים במשך שנתיים – רק כדי לגלות שנוקיה איבדה עניין במערכת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטודנט

    יש לציין כי סמסונג לא יכולה "לרכוש" את MEEGO. מדובר במערכת שכולה קוד פתוח לחלוטין. אין מה לרכוש פה. היא לא שייכת לאף אחד. הפיתוח מנוהל על ידי אינטל. סמסונג יכולה להשתמש במערכת ואף לפצל את הפיתוח לענף משלה (FORK) . היא אינה רוכשת כלום

אירועים קרובים