גוגל משיקה שפת תכנות נוספת: Dart

ענקית האינטרנט תחשוף פרטים אודות השפה החדשה בוועידת המפתחים GOTO ● אפשר רק לקוות שגורלה של השפה החדשה יהיה מוצלח יותר מזה של שפות תכנות קודמות שהציגה גוגל, Simple ו-GO

בוועידת המפתחים GOTO, שתיערך באוקטובר, מתכוונים מהנדסי גוגל (Google) לחשוף פרטים על שפת הפיתוח החדשה של החברה, Dart.

"העולם כולו יעצור את נשימתו כאשר תציג גוגל את שפת התכנות החדשה Dart בנאום הפתיחה", על פי מארגני הוועידה. בגוגל עצמה שומרים על צניעות רבה יותר, והסתפקו בהודעה על כך ש-"אחד המנהלים הטכניים ומהנדסי התוכנה שלנו יספקו פרטים נוספים על  Dartבתחילת אוקטובר".

על נציגי גוגל בוועידה נמנים לארס בק – ממפתחי מנוע JavaScript V8 של דפדפן כרום (Chrome), שעל שמו רשומים יותר מתריסר פטנטים, בעיקר מימיו בחברת סאן (Sun); וגלעד ברכה – יוצר שפת התכנות Newspeak שיתכן כי היא קשורה לשפת Dart ובעל ותק בחברות כמו סאפ (SAP), קיידנס וסאן.

יצוין כי ביולי 2009 השיקה גוגל את שפת התכנות Simple ובנובמבר 2009 את שפת התכנות Go. בשפת Go עושה גוגל שימוש מסוים לצרכים פנימיים, אך הבלוג של שפת Simple לא עודכן מאז ההשקה. נותר רק לקוות שעתידה של שפת Dart יהיה ורוד יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    יתכן וזו התגובה של גוגל לאורקל על התביעה שלהם נגדה. אם שפה זו תצליח, פחות מפתחים יפתחו בג'אווה ואז גוגל מרוויחים פעמיים: אורקל תיפגע מכיוון שהפופולריות של ג'אווה תפחת, וגם ימנעו מתביעות בעתיד כי שפת התכנות הזו - שלהם

אירועים קרובים