מיקרוסופט השיקה גרסה חדשה למערכת ה-ERP שלה

הגרסה החדשה כוללת יכולת תמיכה בשפות רבות, עם יכולות תמיכה לממשל IT ולהלימה לרגולציות של מדינות רבות ● זאת, לצד שירותים מקוונים המאפשרים לצוותי עבודה לשתף ולערוך מסמכי Office 365, תזמון פגישות, ושיתופיות בזמן אמת

"פשוטה ורבת-עוצמה" – זו הדרך בה בחרה מיקרוסופט (Microsoft) לתאר את הגרסה הבאה של מערכת ה-ERP שלה, Dynamics AX 2012 ERP, שהושקה בסוף השבוע ב-25 מדינות וב-23 שפות. הגרסה החדשה כוללת יכולת תמיכה בשפות רבות, עם יכולות תמיכה לממשל IT ולהלימה לרגולציות של מדינות רבות. זאת, לצד שירותים מקוונים המאפשרים לצוותי עבודה לשתף ולערוך מסמכי Office 365, תזמון פגישות, ושיתופיות בזמן אמת.

כמו כן, רכיבי ה-BI שהוטמעו בגרסה החדשה של מערכת ה-ERP נתמכים מלמטה על ידי השרתים ובסיסי הנתונים שלה, ומוטמעים לצד שירותי דיווח וניתוח. כך, הפורטל הוא SharePoint, וכך – מהלך העבודה והתהליכים מבוסס Windows Workflow Foundation.

המערכת נמכרת במתכונת הרישוי המסורתית, באירוח, וכן במיחשוב ענן, אז היא משתלבת במגוון שירותי ענן Azure של החברה.

ואם כל זה אינו מספיק עבור לקוחות ארגוניים הספקניים במהותם לגבי הטמעת מערכת ERP, הענקית מרדמונד הבטיחה כי המערכת באה עם חבילה של ממשקים מותאמים לפי מגזר תעשייתי – ייצור, חברות השמת כוח אדם ושירותים מקצועיים, מפיצים ומשווקים, וארגונים ציבוריים-ממשלתיים. לאלה האחרונים נוספו יישומים בתחומי התחייבויות, נטילת אחריויות ובקרה, וניהול . עוד מותאמת המערכת בגרסתה החדשה עבור חלקים בתוך הארגון – עבור עובדים בשרשרת האספקה, רצפת הייצור, מכירות, שירות לקוחות ועוד.

העיתונות הטכנולוגית בארה"ב ציינה כי המערכת מתאימה יותר לארגוני ביניים ולא לגדולים. מטה מיקרוספט משתמש במערכת ERP של סאפ (SAP) ואילו החטיבות – במערכת שלה. בהיבט המכירות, מיקרוסופט מתמקדת בלקוחות שיש להם מערכת של Infor. זו האחרונה, שבראשה עומד צ'ארלס פיליפס, מנכ"ל אורקל (Oracle) לשעבר, רכשה באפריל את לאוסון (Lawson) תמורת שני מיליארד דולרים. מיקרוסופט מציעה ללקוחות אלו הנחה של 50%. אף שהנחות תוכנה הן נפוצות, ההגירה ממערכת ERP אחת לאחרת אינה נפוצה, ציינו האנליסטים.
AX הושקה ב-1998, אז כונתה Axapta, ופותחה על ידי יבמ (IBM) ו-Damgaard. היא נרכשה על ידי Navision בשנת 2000, ועל ידי מיקרוסופט ב-2002.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל אילוז

    האם יהיה שינוי ברמת התמיכה בישראלכיוון שהיום היא מאירופאיות?

אירועים קרובים