מיקרוסופט חתמה על הסכמי רישוי בנוגע לאנדרואיד עם אייסר ו-Viewsonic

במסגרת ההסכמים תשלמנה שתי החברות לענקית התוכנה עבור כל טאבלט או טלפון חכם מבוסס אנדרואיד אותם תישלחנה לחנויות ● כזכור, מיקרוסופט טענה שגוגל הפרה פטנטים שלה בעת שפיתחה את מערכת ההפעלה אנדרואיד, והחליטה שלא לתבוע ישירות את גוגל, אלא את החברות ששילבו את מערכת ההפעלה בטלפונים ובטאבלטים אותם הן מייצרות

מיקרוסופט (Microsoft) ממשיכה להגדיל את ההכנסות שלה מאנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה שמספקת גוגל (Google) בחינם ליצרניות טלפונים חכמים. החברה הודיעה שהיא חתמה לאחרונה על הסכמי שימוש עם אייסר (Acer) ו-Viewsonic, על פיהם תשלמנה שתי החברות סכום מסוים עבור כל טאבלט או טלפון חכם מבוסס אנדרואיד אותם תישלחנה לחנויות. הצדדים לא מסרו מה יהיה סכום התמלוגים שישולם למיקרוסופט.

כזכור, מיקרוסופט טענה שגוגל הפרה פטנטים שלה בעת שפיתחה את מערכת ההפעלה אנדרואיד, והחליטה שלא לתבוע ישירות את גוגל, אלא את החברות ששילבו את מערכת ההפעלה בטלפונים ובטאבלטים אותם הן מייצרות. אייסר מוכרת טאבלט בשם Iconia ואילו ל-Viewsonic יש מספר דגמי טאבלטים.

כאמור, הצדדים לא מסרו פרטים אודות התמלוגים שישולמו למיקרוסופט, אך HTC, שהייתה מהראשונות שנתבעו על ידי מיקרוסופט והגיעו להסכם עם החברה, משלמת 5 דולרים למיקרוסופט עבור כל טלפון מבוסס אנדרואיד שיוצא מהמחסנים שלה למשווקים.

"ההסכמים הללו הם דוגמה לדרך בה חברות מובילות בתעשייה יכולות להגיע להסכם מסחרי הגיוני שמתייחס לקניין רוחני", אמר הורשיו גוטיארז, סגן נשיא וסמנכ"ל בקבוצת הקניין הרוחני והרישוי של מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים