גוגל שחררה ממשקי API חדשים לרשת החברתית גוגל פלוס

בשלב הנוכחי מעניקים הממשקים החדשים גישה למידע ציבורי בלבד, אך יתכן שבהמשך תאפשר גוגל למפתחים לבקש - ולקבל - גישה גם למידע הפרטי של המשתמשים ● במקביל, פרסמה גוגל באתר האינטרנט המיועד למפתחים תיעוד וספריות קוד עבור ממשקי API החדשים

גוגל (Google) שחררה מערך ראשון של ממשקי API למפתחי יישומים עבור רשת גוגל פלוס (+Google). בשלב הנוכחי מעניקים הממשקים החדשים גישה למידע ציבורי בלבד, אך יתכן שבהמשך תאפשר גוגל למפתחים לבקש – ולקבל – גישה גם למידע הפרטי של המשתמשים. מאפיינים נוספים שעדיין אינם מוצעים הם מודל סטנדרטי להטבעת יישומים ברשת ותמיכה בתקן OpenSocial.

על שחרור הממשקים החדשים בישר כריס קבוט – מנהל קשרי מפתחים בגוגל, בהודעה שפרסם ברשת גוגל פלוס ובבלוג הקוד של גוגל. הוא ציטט את הפילוסוף הסיני לאו-דזה שאמר, כי "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד" – ומבחינתה של גוגל, זהו הצעד הראשון.

לפי שעה הממשקים מספקים דרך רשמית ומתועדת לגשת לפרופילים והודעות ברשת החברתית גוגל פלוס. הממשקים תומכים בתקן OAuth 2.0 לאימות זהות, בתקן ActivityStreams לעדכוני חדשות ובתקן PoCo לפרטי פרופיל.

במקביל, פרסמה גוגל באתר האינטרנט המיועד למפתחים תיעוד וספריות קוד עבור ממשקי API החדשים. ערכות הקוד תומכות בשפות ג'אווה, GWT, פייתון, רובי, PHP ודוט.נט. בעזרת ספריות הקוד אפשר לנהל תקשורת בפקודות REST ולקבל תוצאות ללא צורך בשימוש בפקודות של פרוטוקול HTTP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים