ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו: "המוטיבציה למעבר לענן היא כלכלית"

"המודל הכלכלי בענן הפרטי הוא מורכב, ויש להכיל לתוכו מרכיבים של עלות/תועלת ושליטה", אמרה שכטר - מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, בפאנל שנערך בנושא במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים בכרתים ● רז דרבי, מפעיל: "אנו מסוגלים לספק הדפסה מכל מקום. המשמעות היא שאפשר לשלוח להדפסה אפילו מהסמארטפון" ● ניר הולנדר, נט-אפ: "עדיין אין מימושים של ענן בישראל"

"מיחשוב ענן לא היה משימה שהוטלה עלי עם כניסתי לתפקיד לפני כמה חודשים, כי זו תשתית טכנולוגית. המוטיבציה למעבר למיחשוב ענן היא כלכלית. והיה ונראה תועלת כלכלית ממימוש ענן – נלך אליו. בראייתי, ישנם שני מחסומים בדרך לכניסה לענן ציבורי – אבטחת מידע ורגולציה", אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו.

שכטר אמרה את הדברים בפאנל שנערך ביום ו' האחרון בנושא מיחשוב ענן. הפאנל עמד במרכז יומו השני של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריה, "ענן פרטי הוא התפתחות טבעית של חווה וירטואלית, שהענן הוא שדרוג שלה. המודל הכלכלי בענן הפרטי הוא מורכב, ויש להכיל לתוכו מרכיבים של עלות/תועלת ושליטה". שכטר ציינה, כי "יש לנו התחלה של שירותים בענן – שירותי חניה, קבלת דו"חות, דיווח מה מצב בתי הספר באזור מגורים מסוים ועוד. יש מקומות בעולם החינוך, במרחב עבודת התלמיד, אשר יכולים להיות ענן ציבורי".

היא סיכמה בציינה, כי המעבר למיחשוב ענן יהיה תלוי באופן בו הנושא יוצג בהיבט הכלכלי להנהלות הארגונים.

רז דרבי, מנהל פעילות הדמיה בחברת מפעיל. צילום: משה אלוןרז דרבי, מנהל פעילות הדמיה בחברת מפעיל, אמר בפאנל, כי לצד החטיבה עליה הוא אחראי, ישנה חטיבה שניה – המייצגת את טושיבה (Toshiba) בעולם הניידים והמצלמות. הוא ציין, כי מפעיל מבצעים כמה פרויקטים בעולם מיחשוב הענן, ביניהם הדפסה מענן. "אנו מסוגלים לספק הדפסה מכל מקום ממכשיר המתחבר למדפסת ספציפית או לרשת הדפסה ארגונית", אמר דרבי, "המשמעות היא שאפשר לשלוח להדפסה אפילו מהסמארטפון".

התחום, העריך דרבי, "יפרוץ קדימה, ואנו נהיה אלה שנחבר זאת לרשת. מדובר על דור ההדפסה הרביעי – סטודנט יושב בבית ודרך רשת או טלפון חכם שולח להדפסה ולמחרת לוקח את החומרים המודפסים". היום, אמר, "זו תחילת התהליכים, תלוי לכמה מהארגונים יהיה חזון לקחת זאת. בכל נושא ניהול ההדפסות הארגוני, ארגונים רבים נכנסים לזה, והדבר יתפוס תאוצה בחודשים הקרובים".

ניר הולנדר, מנהל מכירות למגזר הביטחון והממשלה בנט-אפ. צילום: משה אלוןהוא סיכם בציינו, כי "ניהול הדפסות ארגוני בענן יפתור שני סוגי בעיות: האחת, עבור ארגונים לא גדולים, שלא רוצים להשקיע בתחום, והשניה – עבור ארגונים מבוזרים, שלא כל סניפיהם נמצאים באותה רשת, ובאמצעות פתרון זה ניתן לקחת גוף מבוזר על רשתות שונות ולחבר אותם".

ניר הולנדר, מנהל מכירות למגזר הביטחון והממשלה בנט-אפ (NetApp), אמר כי לחברה יש מחזור מכירות שנתי של יותר מ-5 מיליארד דולרים, וכי הנוכחות שלה בארץ חזקה. הוא ציין, כי אף שישנם יותר ממיליארד משתמשי ענן בעולם, "הרי שבארץ אין עדיין מימושים. נכון להיום לא השתתפנו בפרויקטי ענן".

לדברי הולנדר, "הסיבה לכך היא שבקרב הלקוחות הארגוניים שלנו, תהליך קבלת ההחלטות הוא ארוך. ספקי השירות מקימים את התשתית וכעת הם מצפים שהלקוחות יגיעו. הם נמצאים בתהליך הבחינה – האם הרשת יכולה לספק אמינות כמו בתוך הארגון. זה יקרה בעתיד הקרוב, במקביל לכניסה לעולם הענן של ארגוני SMB".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים