פייסבוק: ההכנסות עתידות להסתכם השנה ב-4.27 מיליארד דולרים – יותר מפי שניים מאשר ב-2010

על פי דו"ח שפרסמה חברת המחקר eMarketer, ההכנסות של הרשת החברתית מפרסום בלבד עתידות להגיע לסכום של 3.8 מיליארד דולרים, עלייה של 104% בהשוואה לשנה שעברה, בה הן הסתכמו ב-1.86 מיליארד דולרים ● עם זאת, דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית בכירה ב-eMarketer, ציינה כי "פייסבוק צריכה לשפר את שיעור הלחיצות באתר או להוכיח למפרסמים שהפרסום באתר יעיל אפילו אם המשתמשים אינם לוחצים על הפרסומת או מבצעים פעולה אחרת"

ההכנסות של פייסבוק (Facebook) עתידות להגיע השנה לסכום של 4.27 מיליארד דולרים, יותר מפי שניים מאשר בשנה שעברה, בה הן הסתכמו בשני מיליארד דולרים – על פי דו"ח שפרסמה חברת המחקר eMarketer.

הכנסות פייסבוק מפרסום ברחבי העולם עתידות להגיע לסכום של 3.8 מיליארד דולרים, עלייה של 104% בהשוואה לשנה שעברה, בה הן הסתכמו ב-1.86 מיליארד דולרים. הפרסום של מותגים ידועים הוא עדיין מקור ההכנסה העיקרי של פייסבוק, אך אנליסטים מעריכים כי שיעור ההכנסות של פייסבוק מפרסום מתוך כלל הכנסותיה של החברה יפחת, במסגרת המאמצים של החברה לגוון את מקורות הכנסתה.

אם בשנה שעברה עמד שיעור ההכנסות של פייסבוק מפרסום על 95% מתוך כלל הכנסותיה של החברה, הרי שהשנה ירד שיעור זה ל-89%. "אין לראות בכך סימן לירידת התנופה בפעילותה הכוללת של פייסבוק", הדגישה דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית בכירה בחברת eMarketer.

אחד ממקורות ההכנסה החדשים החשובים ביותר של  פייסבוק הוא מערכת Facebook Credits אשר משמשת ככסף וירטואלי למשחקים. ההכנסות ממערכת Facebook Credits עתידות להסתכם השנה ב-470 מיליון דולרים, שהם כ-11% מכלל ההכנסות של החברה, בהשוואה ל-140 מיליון דולרים בשנת 2010. מערכת Credits ממלאת תפקיד חשוב בפלטפורמה של פייסבוק, שעליה מבססות חברות דוגמת Zynga את פעילותן. חברת פייסבוק גוזרת נתח של 30% מכל עסקה שמתבצעת ביישומים שנסמכים על הפלטפורמה שלה.

עם זאת, וויליאמסון מציינת כי על פייסבוק יהיה לשפר את יעילות הפרסום ברשת החברתית. "פייסבוק צריכה לשפר את שיעור הלחיצות באתר או להוכיח למפרסמים שהפרסום באתר יעיל אפילו אם המשתמשים אינם לוחצים על הפרסומת או מבצעים פעולה אחרת".

וויליאמסון הוסיפה, כי "המפרסמים חשים כיום שהם יכולים ליצור קשר עם המשתמשים באמצעות מנגנונים דוגמת סמל לייק גם מבלי לשלם כסף תמורת חשיפה ברשת החברתית. הדברים נכונים במיוחד ביחס לחברות שפונות לקהל הצעיר, אשר מגלה נכונות רבה יותר ללחוץ על סמל לייק או להגיב בדפים של מותגים".

את חישוב ההכנסות של פייסבוק ביצעו בחברת eMarketer לפי "הערכות שימוש של הצרכנים, שימוש של המפרסמים, מחירי הפרסום וחשיפות ברשת החברתית, וכן הערכת הכנסות ממקורות אחרים". כן שוחחו החוקרים של eMarketer עם מנהלים בכירים בענף שסיפקו תובנות ביחס לפעילות הפרסום ברשת החברתית המובילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים