מיקרוסופט: חלונות 8 תכלול שיפורים משמעותיים בתחום האבטחה

חדשות רעות לסימנטק ומק'אפי: מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט תכלול גרסה משופרת של הכלי Windows Defender ● בנוסף, תכלול מערכת ההפעלה החדשה מערך מורחב של אמצעי הגנה שמסייעים לחסום קוד עוין או לקטוע את פעולתו

מערכת ההפעלה חלונות 8 תכלול שיפורים משמעותיים בתחום האבטחה, מהלך שעשוי לפגוע בספקיות שפועלות בשוק של תוכנות האבטחה מצד שלישי, שהיקפו מוערך ב-16.5 מיליארד דולרים.

"המתקפות מצד גורמים עבריינים מוסיפות להתפתח, והמזיקים הפכו לנשק הסטנדרטי כנגד כל מי שמשתמש באינטרנט – הן במחשבי PC והן במחשבי לוח ובטלפונים חכמים", ציין ג'ייסון גרמס, מנהל אבטחה בחטיבת חלונות של מיקרוסופט (Microsoft). "המזיקים מכוונים כנגד מערכות הפעלה ודפדפני אינטרנט, ובשנים האחרונות גבר באופן משמעותי גם חלקן של המתקפות שמכוונות ישירות כנגד יישומים".

על מנת לסייע בהתמודדות עם האיום מתגברת מיקרוסופט את האבטחה ברמה של מערכת ההפעלה, וכן משפרת את הכלי Windows Defender שמוצע כתוסף ומסייע להגן על המחשב מפני תוכנות ריגול ומזיקים.

כן תכלול מערכת ההפעלה החדשה מערך מורחב של אמצעי הגנה שמסייעים לחסום קוד עוין או לקטוע את פעולתו. אחד מאמצעים אלה מכונה ASLR (ר"ת Address Space Layout Randomization) ונועד להקשות על התוקפים לזהות את המיקום של המידע המבוקש, ואמצעי נוסף נועד להקשות על ביצוע מתקפות מסוג גלישת מאגר. גם הגרעין של מערכת ההפעלה זכה לאמצעי הגנה חדשים שמסייעים, בין השאר, להתמודד עם מתקפות שמבוססות על ניצול של נקודות תורפה בגרעין.

גם דפדפן אינטרנט אקספלורר 10, שמיועד לשימוש במערכת ההפעלה חלונות 8, זכה לשורה של אמצעי אבטחה חדשים, גם כנגד מתקפות שמבוססות על פרצות זיכרון שמייצגות, על פי מיקרוסופט, כ-75% מכלל הפרצות שנתגלו בדפדפן בשנתיים האחרונות.

השיפורים בכלי Windows Defender יסייעו להעניק הגנה יעילה מפני שורה של איומים ובכלל זה וירוסים, תולעים, תוכנות רובוטיות ואיומי Rootkit. לשם כך משדרגת מיקרוסופט את Defender כך שיוכל לזהות את כל החתימות של המזיקים שמונפקות על ידי יחידת Microsoft Malware Protection Center של מיקרוסופט. זאת בהשוואה לגרסאות קודמות של הכלי שזיהו רק חתימות של תוכנות ריגול ותוכנות פרסום.

"עבור מי שבמחשב שלהם לא מותקן אף פיתרון אחר, תציע מערכת ההפעלה חלונות 8 גרסה יעילה הרבה יותר של Windows Defender", ציין גרמס. אלו חדשות טובות אמנם מבחינת המשתמשים, אך סביר להניח שחברות אבטחה דוגמת סימנטק ומק'אפי לא יאהבו את המהלך החדש של מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים