אורקל השיקה התקן בסיס נתונים חדש המיועד לשוק ה-SMB

מחיר ההתקן החדש יהיה כ-50 אלף דולרים עבור תצורה שמכילה שני שרתי Sun Fire, 192 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 24 ליבות עיבוד, 12 טרה-בייט שטח אחסון וכונן מצב קשיח בנפח 292 ג'יגה-בייט ● "אנחנו רוצים להגדיל את שוק המטרה שלנו בעזרת ההתקן הזה. מכיוון שכך אנחנו מנסים להרכיב חבילה בדרך הכי אטרקטיבית שאנחנו מכירים", אמר מארק הארד, מנכ"ל אורקל, במסיבת העיתונאים המקוונת בה הכריזו מנהלי החברה על ההתקן החדש

אורקל (Oracle) השיקה אתמול (ד') באופן רשמי התקן בסיס נתונים חדש שמיועד לשוק ה-SMB. ההתקן מכונה על ידי אורקל 'האח הקטן של אקסה-דטה' (Exadata), מכונת בסיס הנתונים המובילה של החברה שמיועדת לארגונים גדולים. כמו המכונה הגדולה יותר, גם בהתקן החדש שואפת אורקל להיות הספקית היחידה של החומרה והתוכנה למי שזקוק לבסיסי נתונים מתקדמים, כשהפעם היא כאמור לוטשת עיניה אל עבר השוק הבינוני והקטן.

"אנחנו רוצים להגדיל את שוק המטרה שלנו בעזרת ההתקן הזה. מכיוון שכך אנחנו מנסים להרכיב חבילה בדרך הכי אטרקטיבית שאנחנו מכירים", אמר מארק הארד, מנכ"ל אורקל, במסיבת העיתונאים המקוונת בה הכריזו מנהלי החברה על ההתקן החדש.

אנדרו מנדלסון, סגן נשיא בכיר בקבוצת טכנולוגיות שרתי בסיס הנתונים של אורקל, אמר כי "אנחנו רוצים לעשות את הדברים באמת פשוטים עבור השוק הזה, כך שכללנו גם את Oracle Appliance Manager. בעזרת התוכנה הזו קל לנהל, להטליא ולנטר אחר כל מה שקורה בקופסה, והיא אפילו 'מתקשרת הביתה' במקרה של תקלת חומרה".

למרות שברצונה לבצע בעיקר מכירות שמשלבות את החומרה עם התוכנה של אורקל, כשכמובן מדובר בבסיס הנתונים שלה Oracle Database 11g, בהתקן החדש ניתן להריץ גם בסיסי נתונים של ספקיות אחרות, כולל מיקרוסופט (Microsoft). עם זאת, ציין מנדלסון, ההתקן כולל כלים להמרת בסיסי נתונים מבוססי SQL ואקסס (Access) של מיקרוסופט לבסיס הנתונים של אורקל.

מחיר ההתקן החדש, חומרה בלבד, יהיה כ-50 אלף דולרים עבור תצורה שמכילה שני שרתי Sun Fire, 192 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 24 ליבות עיבוד, 12 טרה-בייט שטח אחסון וכונן מצב קשיח (SSD) בנפח 292 ג'יגה-בייט.

מנדלסון ציין שמי שרוצה יכול לרכוש את המערכת החדשה לפי מודל 'תשלום לפי גדילה' – בהתחלה ניתן לרכוש רישיונות תוכנה עבור שתי ליבות בלבד עד למגבלת 24 הליבות. בנוסף, ניתן להעביר רישיונות בסיסי נתונים ו-RAC קיימים.

ההתקן החדש יכול להריץ בדיוק את אותן תוכנות שמותקנות במכונות אקסה-דטה שלמות, כולל בסיס הנתונים 11g, תוכנת RAC לניהול אשכולות וגרסת מערכת ההפעלה לינוקס של אורקל. עם זאת, לא ניתן לשרשר מספר התקנים, כך שמי שיזדקק למערכת גדולה יותר יצטרך לעבור כבר לשימוש באקסה-דטה, שהמכונה הקטנה ביותר שלה עולה כ-330 אלף דולרים, כולל תמיכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים