כנס ה-IT הגדול בעולם, Oracle Open World 2011, ייפתח בתחילת השבוע הבא

השנה צפויים לעלות לרגל לסן פרנסיסקו יותר מ-62,000 משתתפים, מתוכם יותר מ-200 מקצועני מיחשוב מישראל ● אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל: "Open World מצליח כבר שנים אחדות לשמור על מומנטום הגידול הקבוע במספר משתתפים מישראל"

25/09/2011 16:39

בשבוע הבא יפתח בארצות הברית הכנס הגדול ביותר בעולם בתחום IT, הלא הוא Oracle Open World, הנערך מדי שנה בסן פרנסיסקו, קליפורניה. שלא כמו כנסים גדולים אחרים בתחומים שונים, Open World אינו נערך בשבוע קבוע בשנה, אלא נע על פני החודשים ספטמבר ואוקטובר, כדי לא להתנגש בחגים היהודיים של ראש השנה ויום כיפור. כן, לארי אליסון – מנכ"ל אורקל (Oracle) אותה ייסד לפני כ-35 שנה, הוא יהודי.

האירוע השנה יכלול שלושה כנסים במקביל: זה המקורי, Oracle Open World, לציוד ייערכו כנס Java One ו-Oracle Developer. שלושתם יחדיו אמורים למשוך מעל 62,000 משתמשים מכל העולם, שיעלו לרגל למוסקוני סנטר – מרכז הכנסים הגדול של סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון, הצר מלהכיל אותם. נראה שגם העיר כבר לא מצליחה לשכן את כל המשתתפים במלונותיה, והמאחרים להירשם יאלצו ללון מרחק של עשרות ק"מ ממרכז הכנסים. כשקצב הגידול הטבעי של הכנס, בתוספת המשתמשים של פלטפורמות נוספות של חברות אותן סביר שאורקל תרכוש כמיטב המסורת, יוביל למצבת משתתפים של כ-100,000 איש, לא תיוותר עוד ברירה בידיה של הנהלת אורקל – והיא תאלץ להעבירו למקומו הטבעי: מלונות הפאר של לאס וגאס – בירת הכנסים וההימורים העולמית.

שיא נוסף שיישבר השנה יהיה מספר המשתתפים מישראל. המשלחת הפעם תכלול מעל 200 מקצוענים ומנהלים, שכן ביום ה' האחרון נרשם במערכת הכנס המשתתף הישראלי המאתיים, מחברת CVIDYA. בשנה שעברה השתתפו בכנס "רק" 157 איש מישראל. ברור שאין אף כנס בינלאומי אחר בתעשיית IT שמושך כמות דומה.

כנס הענק ושבירת שיא המשתתפים מישראל, הן שתי סיבות טובות בהחלט לזמן את אילן שפיגלמן – סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל, כדי שיסביר את ההצלחה הייחודית בהוצאת משלחת גדולה שכזו, שכל ארגון וארגון משלם עבור אנשיו את דמי ההשתתפות בסך כ-2,000 דולרים, בנוסף לאלפי הדולרים שיושקעו בהוצאות הטיסה והשהות.

מה מושך מאות משתתפים מישראל ל-Oracle Open World יותר מכל אירוע אחר בתעשייה?
"Open World מצליח כבר שנים אחדות לשמור על מומנטום הגידול הקבוע במספר משתתפים מישראל. חבר חוזר מהכנס, וממליץ לחבריו בארגון להשתתף בו בשנה הבאה – בעיקר בגלל החוויות הלימודיות העשירות. בכול הרצאה מצליחים המשתתפים לפגוש עמיתים לא מעטים מתחום עיסוקם הטכנולוגי – גם מהעולם וגם מישראל. זו חוויה שנתית.

וכיצד המפגש מתאפשר? פשוט, חוק המספרים הגדולים עובד: בממוצע משתתף מצליח להאזין לכ-30 הרצאות בשבוע אורקל בסן פרנסיסקו. רוב ההרצאות מושכות קרוב לאלף מאזינים. כך מתפשטת השמועה בארצנו שכדי ללמוד כהלכה טכנולוגיות אורקל, פשוט 'חייבים להיות שם'. השנה מוצעות לא פחות מ-2,000 הרצאות שונות. במקביל, נערכת תערוכה עם מעל 450 חברות מציגות ומאות הדגמות של טכנולוגיות אורקל השונות על כל קווי המוצר והפתרונות שלה".

אז אם כך מה הסיבה להצלחה העולמית של הכנס, הממשיך לגדול כל שנה?
"אורקל ממשיכה לרכוש חברות חדשות – גם כאלה המעבות את היצע הטכנולוגיה שלה וגם חברות המובילות בפתרונות לסקטורים שונים בתעשייה. כך, אורקל מושכת כיום לכנס שלה עוד אנשי טכנולוגיה מהחברות שנרכשו, כמו סאן (Sun), למשל ועוד מנהלים בסקטורים השונים להם אורקל מציעה פתרונות ייעודיים לליבת העסקים שלהם, כמו בילינג בשירותי סלולר, בנקאות ופיננסים, שרשרת האספקה ואחרים".

אפרופו מנהלים ובכירים, נראה שגם הם מגיעים במספרים הולכים וגוברים.
"אכן כן. הגידול במספר המשתתפים משתקף היטב גם בין המנהלים הבכירים, ולא רק מנמ"רים המגיעים לכנס, אלא גם מנהלים עסקיים בכירים – מה שמוכנה LOB, מנהלי שיווק, פיננסים ורכש למשל. בעבר היה נהוג המסלול של מנהיגים מובילים, אליו היו מגיעים כ-200 איש מכל העולם. השנה יש כבר ארבעה מסלולים שונים של בכירים – לפיננסים, שיווק, ניהול כללי וניהול IT".

מה אתם, באורקל ישראל, עושים כדי שהבכירים יצאו לסן פרנסיסקו, הנמצאת כמעט בצד השני של הגלובוס וגוררת עלויות ההשתתפות גבוהות למדי?
"אורקל נתפסת כמותג חזק ביותר בישראל, הנסמך על נאמנות הלקוחות הסומכים בביטחון רב על החברה בארץ ובעולם שתיקח אותם איתה להצלחה ארגונית ואישית. הנהלת אורקל ישראל מוכיחה יכולת טיפול ושירות בלקוחות על פני כל המשק, במקביל להצלחתנו הגדולה במכירות, בשיווק ובהגדלת נתח השוק שלנו. בעקבות ההצלחה בשוק, נוצר הרצון להשתתף ועדיין כל שנה הנהלת הסניף המקומי וראשי החטיבות השונות – כמו עוזי נבון, יובל סברוני ואלברטו מרנפלד, מזמינים אישית ומעודדים כל ארגון לשלוח נציגים לכנס. והנה – רבים עושים זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים